اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نهضت سوادآموزی بابل:

مردم مناطق آسیب‌پذیر بابل باسواد می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نهضت سوادآموزی بابل گفت: مردم مناطق آسیب‌پذیر و محروم بابل از نعمت سواد برخوردار می‌شوند.

مردم مناطق آسیب‌پذیر بابل باسواد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، نقی سلیمانی بعد از ظهر امروز در جلسه آموزشیاران نهضت سوادآموزی در شهرستان بابل اظهار داشت: وظیفه خطیر آموزشیاران ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است و با استخدام آموزشیاران این وظیفه به اتمام نمی‌رسد.

وی بیان داشت: امروز وظیفه آموزشیاران، شناسایی افراد بی‌سوادی که ثبت سامانه نیستند از طریق دانش‌آموزان است تا بعد از ساماندهی، شناسایی و ارائه مشخصات به اداره سوادآموزی این افراد نیز در پوشش قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نعمت علم و دانش حق همه مردم جامعه در هر شرایط و قشر خاصی است، افزود: بعضی از مناطق مثل جوکی محله بابل که جزو مناطق آسیب‌پذیر و محروم، فاقد امنیت و دارای مردمی نیازمند به کمک جدی و حتی عده‌ای فاقد هویت هستند با تدابیر اتخاذ شده به زودی با توجه خاص فرماندار و مسئولان بهداشت در پوشش نهضت سوادآموزی شهرستان بابل قرار می‌گیرند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی بابل گفت: داشتن چنین شرایطی دلیل مناسبی نیست که مردم علاقمند به سواد در آن منطقه هنوز از نعمت سواد برخوردار نباشند، لذا در صدد هستیم با رعایت اصول ایمنی و به کارگیری افراد متخصص از افراد باسواد خود منطقه، اقدام به سوادآموزی برای علاقمندان کنیم.

سلیمانی بیان داشت: از باسوادان این مناطق آسیب‌پذیر تقاضا داریم با مراجعه به اداره نهضت سوادآموزی بابل، به عنوان اولویت اول، برای باسواد کردن مردم منطقه خود اقدام کنند و از مزایای مالی 400 هزار تومان به ازای باسواد کردن هر بی‌سواد بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: هدف ما ارائه آمار صرف نیست، آموزشیاران باید از دادن ارائه آمار غلط دوری کرده و راست‌آزمایی کنند ضمن اینکه اولویت کاری خود را در رسیدگی، پیگیری و باسواد کردن افراد قرار دهند. 

سلیمانی گفت: برای ریشه‌کنی جهل و نادانی که ریشه بسیاری از جرم و جنایت‌ها در جامعه است به همت همه دستگاه‌های اجرایی و در رأس همه آموزشیاران نیاز است. 

وی حضور آموزشیاران را سر کلاس امری ضروری دانست و اظهار داشت: آموزشیارانی که بر سر کلاس درس حضور نیابند، حق امتیاز سنوات خدمت از آنها سلب می‌شود.

سلیمانی از آموزشیاران به عنوان سربازان گمنان امام زمان (ع) یاد کرد و بیان داشت: اداره نهضت سوادآموزی نیاز به نیروی متعهد و متخصص دارد و ارتباط مستمر آموزشیاران با اداره نهضت سواد‌آموزی امری ضروری است.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول