اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های هرمزگان مطرح کرد

تشدید محدودیت‌های اجتماعی برای مجرمان

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه تشدید محدودیت‌های اجتماعی برای مجرمان می‌تواند به عنوان عاملی بازدارنده از وقوع جرم مورد توجه باشد، پیشنهاد داد به جای حبس‌ از راه‌های جایگزین استفاده شود.

تشدید محدودیت‌های اجتماعی برای مجرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر سلیمانی ظهر امروز در نشستی پیرامون امور زندان‌های هرمزگان، با بیان اینکه زندانبانی در اسلام دارای قواعد و شرایط خاص خود است، اظهار داشت: در این نوع زندانبانی هدف از حبس تنها محدود سازی و نگه‌داری مجرم نیست بلکه باید در قدم نخست به اصلاح و تربیت و آموزش‌ها برای زندانی توجه شود.

به گفته وی، هدف زندانبانی اسلامی اصلاح فرد مجرم و بازسازی شخصیت و فراهم‌سازی زمینه مناسب برای بازگشت آبرومندانه به جامعه است.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه زندانبانی اسلامی بر پایه حفظ کرامت انسانی استوار است گفت: این امر در زندان‌های استان مورد توجه ویژه قرار دارد و به جد بر رعایت قوانین نظارت می‌کنیم.

سلیمانی اضافه کرد: در این راستا به آموزش مددجویان در بخش حرفه آموزی و سوادآموزی از نهضت تا دوره‌های تکمیلی توجه خاصی شده است که تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان باسواد و یا سطح سواد و خواندن نوشتن آنها افزایش داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علاوه بر زندانی خانواده وی نیز به دلیل بی سر پناه ماندن متحمل ضرر و زیان‌های قابل توجهی می‌شود، اضافه کرد: این مسئله که یک خانواده بی‌سرپرست شود و تامین مخارج آن با مشکل روبرو شود امری است که می‌تواند چالش‌های بسیاری را در پی داشته باشد.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان پیشنهاد داد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از مجازات‌های جایگزین حبس  استفاده تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

سلیمانی اضافه کرد: زندان جای اشرار، قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت عمومی و خصوصی مردم است که بر این اساس باید برای جرائم سبک از احکام تعلیقی و تأخیری استفاده شود.

وی ادامه داد: می‌توان با تشدید محرومیت‌ها از حقوق اجتماعی، در وقوع جرائم بازدارندگی ایجاد و جمعیت زندانیان را کاهش داد.

سلمیانی با بیان اینکه حبس‌زدایی باید به طور هدفمند و منطقی دنبال شود تا امنیت اجتماعی و سلامت روانی مردم هم به خطر نیافتد، افزود: باید همواره به هزینه‌های سنگین اجتماعی حاصل از حبس نیز توجه داشت و حمایت‌ها را در این راستا مورد توجه داشت.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول