اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه تربت حیدریه:

سعادت انسان‌ در گروی جدا نشدن از ولایت و سیره ائمه اطهار (ع) است

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه تربت حیدریه گفت: باید برای سعادت انسان‌ها، از گذشته عبرت گرفت و از راه حقیقت و ولایت جدا نشد و سیره ائمه اطهار(ع) را در زندگی مدیریت کرد.

سعادت انسان‌ در گروی جدا نشدن از ولایت و سیره ائمه اطهار (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار بعد از ظهر امروز در همایش بصیرت عاشواریی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در تکیه ابوالفضلی(ع) این شهر، افزود: انسان برای سعادتمند شدن الگو می‌خواهد و باید از امامش الگو بگیرد.

وی ادامه داد: اگر انسان به این بهترین قانون بی‌اعتنایی کند و از بهترین رهبر نیز تبعیت نکند فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: ضعف بصیرت در یک عده و ضعف استقامت در عده‌ای دیگر سبب اتفاقات ناگوار و تلخ همچون عاشورا در صدر اسلام شد.

شریعتی‌تبار تصریح کرد: با اتفاقاتی که در صدر اسلام افتاد، جا دارد صبح و شام بر آن مصائب گریست.

وی در تبیین عوامل خوشبختی افراد و سعادت جامعه اظهار داشت: داشتن برنامه، الگو و راهبر، معرفت و بصیرت، صبر و استقامت و عمل به آنها می‌تواند جامعه را به هدف نزدیک کند.

امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به فواصل اندک زمانی بین فرمایشات پیامبر‌اکرم (ص) در واقعه غدیر خم در هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری، رحلت حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در بیست و هشتم صفر سال 11 هجری و وقایع سقیفه، شهادت امیر‌المؤمنین‌ علی (ع) در 21 رمضان سال چهلم هجری و شهادت سبط پیامبر حضرت امام حسین (ع) در عاشورای محرم سال 61 هجری ادامه داد: چرا حدود 50 سال از واقعه غدیر و پس از وفات پیامبر اکرم (ص) جامعه این‌گونه دچار انحطاط و فساد شده بود که آن اتفاقات رخ داد؟

شریعتی‌تبار با تاکید بر اینکه برنامه پیامبر اکرم(ص) برای ابلاغ دین و تشکیل حکومت اسلامی اشتباهی نداشت،یادآور شد: اگر همه دانشمندان جهان جمع شوند باز هم نمی‌توانند برنامه کاملی برای جمیع جهات زندگی ارائه دهند، زیرا این برنامه دین‌خواهی بوده و خدا خالق انسان و آگاه به جمیع نیازهای او است.

انتهای پیام/70010/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول