به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سرپرست کارگاه منوریل قم پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات نصب نخستین تیر منوریل اظهار کرد: این تیرها با تکیه بر دانش بومی و توسط مهندسین ایرانی تولید شده و قرار است روزانه سه تیر نصب شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 100 تیر تولید و ذخیره شده است، افزود: تنظیم هر تیر بتونی چهار ساعت و نصب آن حداقل یک ساعت طول میکشد.
محمدجلال دیبایی با اشاره به افزایش تجهیزات و ماشینآلات پروژه بیان کرد: دنبال آن هستیم که سه جرثقیل دیگر به منظور تسریع در انجام پروژه به ماشینآلات خود اضافه کنیم.
در این بازدید که آتش زر، رئیس شورای اسلامی شهر قم، دلبری شهردار، ذاکریان رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر و حکمت رئیس سازمان قطار شهری قم حضور داشتند، نخستین تیر بتونی منوریل قم نصب شد.
محمد دلبری نیز در سخنانی از افتتاح فاز یک منوریل قم تا پایان امسال خبر داد و گفت: فاز یک منوریل قم از پارکسوار شمالی تا میدان مطهری وارد چرخه حمل و نقل شهری قم خواهد شد.
وی افزود: قرارداد واگذاری نخستین واگن منوریل با یک شرکت ایتالیایی منعقد شده و تا پایان بهمن ماه امسال نخستین واگن وارد کشور خواهد شد.
شهردار قم ابراز کرد: مطالعات فاز دوم منوریل از میدان مصلی تا شهرک پردیسان به اتمام رسیده و مناقصه آن نیز انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی خواهد شد.
وی در مورد میزان هزینههای انجام شده در این پروژه گفت: فاز یک این پروژه به مبلغ 180 میلیارد تومان اجرا شد و پیشبینی میشود فاز دوم منوریل با توجه به طولانی بودن مسیر با حدود 400 میلیارد تومان اجرایی شود.
انتهای پیام/78001/ع/چ3000