اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

کار مطالعاتی فاز سوم منوریل انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: فاز سوم منوریل قم از منطقه پردیسان تا ورزشگاه یادگار امام و فرودگاه قم در دست مطالعه است.

کار مطالعاتی فاز سوم منوریل انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری امروز در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح 32 پروژه شهرداری قم در مسجد حضرت فاطمه(س) پردیسان اظهار داشت: هفته دولت در واقع فرصتی برای نشان دادن گوشه‌ای از خدمات دستگاه‌های دولتی به مردم است.

وی ادامه داد: مسئولان باید تلاش‌های خود را به اطلاع مردم برسانند تا مردم از اهتمام آنان برای خدمت‌رسانی آگاه شوند.

شهردار قم بیان داشت: البته مردم نیز قدرشناس بوده و زحمات مسئولان را ارج می‌نهند که نشانه این موضوع را می‌توان در حضور آنها در صحنه‌های مورد نیاز نظام دید.

وی گفت: ملت ایران در اوج مشکلات همراهی خود را با نظام حفظ کرده و نشان دادند که هر اندازه دشمن بیشتر به کشور فشار بیاورد، در حمایت خود از نظام مصمم‌تر خواهند بود.

دلبری اظهار داشت: این انقلاب ساده به دست نیامده و خون‌های پاکی برای آن ریخته شده که باید مسئولان و کسانی که در جایگاه خدمت‌رسانی قرار دارند، این موضوع را درک کنند.

وی برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران را نشانه قدرت نظام دانست و عنوان داشت: این موضوع به تمام دشمنان ملت ایران نشان می‌دهد که توان و قدرت این کشور بسیار بیش از تصور آنها است.

شهردار قم با اشاره به خصوصیات شهر قم افزود: خدمت به مردم قم، افتخار بزرگ برای تمام مسئولان است.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 32 پروژه در هفته دولت توسط شهرداری قم اضافه کرد: هر کدام از این پروژه‌ها به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم قم در بخش‌های مختلف طراحی شده است.

دلبری با اشاره به مشکلات موجود در منطقه پردیسان قم یادآور شد: با وجود اینکه این منطقه در سال‌های اخیر ساخته شده، با استانداردهای شهرسازی فاصله بسیاری دارد.

وی با اشاره به وجود برخی تنگ‌نظری‌ها در طراحی‌های این منطقه گفت: زیرساخت‌هایی که برای این منطقه تعبیه شده پاسخگوی نیاز آن نیست.

شهردار قم عنوان داشت: اگر جمعیت واقعی پردیسان در آن مستقر شوند، مشکلات بسیاری در حوزه مدیریت شهری خواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت 300 هزار نفری پردیسان افزود: مهم‌ترین معضلی که در این منطقه در آینده بسیار مشکل‌ساز خواهد شد، مسئله ترافیک است.

دلبری با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم برای رفع مشکل ترافیک پردیسان افزود: ادامه بلوار شهید آوینی تا منطقه پردیسان که این منطقه را به میدان مفید متصل می‌کند، می‌تواند اقدام مثبتی در این زمینه محسوب شود.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از راه‌هایی که برای این منطقه در نظر گرفته شده، ادامه مسیر رودخانه تا پردیسان است که شهروندان برای ورود به این منطقه از بلوار امین عبور نکنند.

شهردار قم گفت: راه‌اندازی اتوبوس BRT برای منطقه پردیسان از دیگر راه‌هایی است که برای دسترسی سریع و راحت به این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی منوریل را بهترین راه حل مشکل ترافیک منطقه پردیسان دانست و خاطر نشان کرد: اگر فاز دو این طرح به اتمام برسد، برای حمل و نقل عمومی استان قم تا 30 سال آینده کافی خواهد بود.

دلبری افزود: فاز دو پروژه منوریل از فاز یک آن مهم‌تر بوده و از مصلی تا منطقه پردیسان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هر قطار منوریل قم تا 800 نفر را می‌تواند جابه‌جا کند اضافه کرد: البته امکان افزایش ظرفیت با ازدیاد تعداد واگن‌ها وجود دارد.

شهردار قم بیان داشت: فاز سه منوریل نیز از پردیسان تا ورزشگاه یادگار امام و فرودگاه بین‌المللی قم در دست طراحی است.

وی گفت: معضل دوم منطقه پردیسان پارک و فضای سبز است که در این راستا در یک سال گذشته 20 هکتار فضای سبز در این منطقه ایجاد شده است.

دلبری اذعان داشت: این منطقه نیاز به 300 هکتار دیگر فضای سبز دارد تا بتواند جوابگوی نیاز ساکنان خود باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول