اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شاهین‌دژ:

مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی کشور تأمین سرمایه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شاهین‌دژ گفت: فراهم آوردن سرمایه از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی کشور است.

مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی کشور تأمین سرمایه است

بهروز بهروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه تلاش بسیار زیادی را برای جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری به کار گرفته‌اند و رقابت بسیار شدیدی در این زمینه از چند سال پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به رقابت شدید بین کشورها برای جذب سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: از این رقابت‌ها می‌توان به عنوان «جنگ مزیت‌ها» نام برد.

بهروز افزود: تلاش‌های بسیار زیادی در کشور برای جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به صورت ملی شکل گرفته که لازم است این حرکت به صورت جدی در سطح منطقه‌ای و استانی و حتی شهرستانی دنبال شود.

فرماندار شاهین‌دژ فراهم آوردن سرمایه به منظور تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی کشور برشمرد و تاکید کرد: چنانچه شرایط سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار تضمین شود، سرمایه‌گذاران بین‌المللی میل و رغبت بیشتری برای حضور در این گونه بازارها پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی کشورهای میزبان فرصت بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی از جمله رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و دستیابی به دانش و فناوری روز برای تولید کالاهای رقابتی در عرصه بین‌المللی را کسب می‌کنند.

بهروز اذعان داشت: به منظور کسب بیشترین منفعت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش توان جذب آن باید ثبات سیاسی و امنیت اقتصادی، بهبود زیرساخت‌ها و وضع و اجرای قوانین و مقررات مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/61010/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول