اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

اتکا به نفت اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: 55 درصد از بودجه سالانه کشور بر اساس قیمت نفت بسته می‌شود و تا زمانی که متکی به نفت باشیم اقتصاد ما متزلزل است.

اتکا به نفت اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند

به گزارش خبر‌گزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره 2 سپاه و نمازخانه سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شرط خروج از وضعیت تحریم در شرایط کنونی را اقتصاد مقاومتی دانسته‌اند و فرموده‌اند اگر می‌خواهیم از شرایط تحریم خارج شویم باید اقتصاد مقاومتی را در کشور با همکاری هم اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه کشور آمریکا 16 هزار میلیارد دلار کسری بودجه دارد، تصریح کرد: در آینده نزدیک بدهی کشور آمریکا به 24 هزار میلیارد دلار خواهد رسید و این در شرایطی است که دولت‌های اروپایی اقتصاد ریاضتی را مطرح و آن را پیاده می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی متفاوت از اقتصاد ریاضتی است، عنوان کرد: اقتصاد ریاضتی از نگاه دولت‌های اروپایی به معنای قطع تمام خدماتی است که مردم استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث آشفتگی وضع آنان می‌شود چرا که این مسئله از ریشه مشکل دارد.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در کشور ایران ویژگی‌هایی دارد که باید اصول آن حفظ و اجرا شود، باید در مقابل دشمن ایستاد و در آخر به دنبال خلاقیت و نوآوری رفت تا کشور را به بهترین وضعیت رشد رساند.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: سالانه چندین میلیارد دلار وسایل بهداشتی و آرایشی به کشور وارد می‌شود در صورتی که باید این امر را مدیریت کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به تولید ملی برسیم باید از کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تا زمانی که به استقلال اقتصادی نرسیم استقلال سیاسی یک حرف بیش نیست، پس باید تمام تلاشمان را ابتدا برای استقلال اقتصادی کنیم.

ابوحمزه ادامه داد: 55 درصد از بودجه سالانه کشور بر اساس قیمت نفت بسته می‌شود و تا زمانی که متکی به نفت باشیم اقتصاد ما متزلزل است.

وی تصریح کرد: ما باید نفت را برای زیرساخت‌ها و زیربنا‌های کشور بگذاریم و اقتصادمان را جدای از نفت تشکیل و پایه‌ریزی کنیم.

فرمانده انصارالحسین(ع) استان همدان بر آگاهسازی آحاد مردم جامعه تأکید و خاطر نشان کرد: ملت ما بسیار فهیم و هشیار هستند و وقتی هر مسئله‌ای را به شکل استدلالی و برهانی برایشان بیان کنیم آن را قبول می‌کنند.

وی در پایان سخنانش گفت: اگر در طول 34 سال از موانع پیش رو عبور کرده‌ایم به برکت تبعیت از ولایت فقیه بوده است، پس باید همیشه این اصل را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/89007/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول