اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس خبر داد

رضایت اجلاس بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان از ایران

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان درباره وضعیت خشونت علیه زنان و دختران در ایران به رضایتمندی رسید.

رضایت اجلاس بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان از ایران

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل درباره آخرین نشست اجلاس بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان و دختران بیان داشت: این اجلاس تصوراتی درباره قوانین و مقررات درباره زنان و دختران در ایران داشت که پاسخ داده شد.

نماینده ایران در اجلاس بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان و دختران با بیان اینکه بسیاری از قوانین حمایتی خشونت علیه زنان و دختران در قوانین جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده است، افزود: یکی از مسائل مطرح شده در این اجلاس مسئله ازدواج دختران در سنین کم بود که برایشان توضیح دادیم که در قانون مدنی ایران آمده است که اگر دختری بخواهد در سن 15 یا 18 سالگی ازدواج کند دادگاه او را به پزشک قانونی معرفی می‌کند و اگر رشد جسمی وی اثبات و صادر شود با آن حکم دختر می‌تواند ازدواج ‌کند.

وی با اشاره به شائبه فشار پدران برای ازدواج به دختران ایرانی نیز تصریح کرد: در ایران هر دختری می‌تواند با مرد دلخواه خود ازدواج کند و اگر پدرش مخالفت کند می‌تواند از طریق دادگاه مرد مورد علاقه خود را به پدرش معرفی کند و اگر ظرف 15 روز پدر نتواند دلیل قابل پذیرشی برای ممانعت از این ازدواج ارائه کند دختر می‌تواند با آن مرد ازدواج کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این اجلاس با معدل‌هایی که می‌گرفتند سؤال‌هایی درباره زندگی زنان و دختران در ایران داشتند، یادآور شد: برخی رفتارهای قبایل و عشایر درباره زندگی زنان و دختران به نام دولت جمهوری اسلامی ذکر شده بود که توضیح دادیم که دولت نیز با این اقدام‌ها مخالف و در صدد اصلاح آنها است.

وی بیان داشت: از میان حدود هشت سؤالی که درباره ایران مطرح بود تنها یکی دو مورد باقی ماند که مقرر شد در اجلاس فیلیپین مطرح شود و تمامی مسائل درباره وضعیت زنان و دختران پاسخ داده اعلام شد.

انتهای ‌پیام/86011/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول