اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

همدان میزبان 3 شهید دوران دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان گفت: استان همدان سه‌شنبه هفته جاری میزبان پیکر مطهر سه شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود و در این راستا سه کمیته هماهنگی تشکیل شده است.

همدان میزبان 3 شهید دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد استقبال و بزرگداشت شهدای گمنام شهرستان همدان با بیان اینکه همدان سه‌شنبه هفته جاری میزبان سه شهید دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: از این سه شهید گرانقدر که به همدان می‌آیند دو شهید گمنام و یکی به نام است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه از شهدا استقبال خواهیم کرد و چهارشنبه نیز مراسم تشیع پیکر پاک و مطهر شهیدان انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان همدان 118 شهید مفقودالجسد دارد، تصریح کرد: برخی از شهدا از حیث عدم پلاک و یا کارت شناسایی و نداشتن هرگونه مدرک شناسایی به عنوان شهدای گمنام معرفی می‌شوند.

محمد جعفر زمردیان عنوان کرد: ملاک عمل و معرفی شهدا به شهرستان‌های مختلف حد عملیاتی و یگان عملیاتی است که جسد شهید در آن منطقه یافت شده و به شهرهای خود تحویل داده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در استان همدان تعداد 72 شهید گمنام به خاک سپرده شده که از 27 آذر چهار شهید دیگر نیز به آنها اضافه می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همدان با اشاره به مسیر حرکت شهدا اظهار داشت: شهدا در تاریخ 27 آذر وارد استان همدان شده و از 37 نقطه می‌گذرند و به شهر همدان می‌رسند و از تعداد شش شهیدی که به استان وارد می‌شوند، چهار شهید گمنام و دو شهید به نام هستند.

زمردیان در ادامه خاطرنشان کرد: از چهار شهید گمنام دو شهید در دانشگاه علوم پزشکی و دو شهید دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی به خاک سپرده خواهند شد و از آن دو شهید بنام، یکی به رزن و دیگری به همدان تعلق دارد.

وی به برنامه‌های استقبال و تشیع پیکر شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: پیکر مطهر شهدا ساعت 16 روز سه‌شنبه وارد میدان سپاه شده و با استقبال و همراهی مردم به سمت حسینیه ثارالله سپاه انصارالحسین برای اجرای مراسم وداع با شهدا رهنمون خواهند شد.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: روز چهارشنبه مراسم زیارت عاشورا در ستاد نیروی انتظامی شهرستان همدان برگزار و از ساعت 9 تا 10 صبح از امامزاده عبدالله مراسم تشیع پیکر شهدا آغاز و نماز بر پیکر مطهر شهدا هم در این مکان اقامه خواهد شد. 

زمردیان در ادامه تأکید کرد: شهدای گمنام برای خاک‌سپاری به دانشگاه علوم پزشکی و شهید به نام نیز در قطعه شهدا باغ بهشت همدان تشیع خواهند شد.

وی در پایان با اشاره تشکیل سه کمیته هماهنگی مراسم تشیع و خاک‌سپاری شهدای شهرتان همدان اظهار داشت: سه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فرهنگی و اجرایی و امنیت و انتظامات با همکاری دستگاه‌ها و ادارات برای تسهیل در برگزاری مراسم تشیع و خاک سپاری شهدا تشکیل شده است.

انتهای پیام/2499/ذ/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول