اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شهادت حضرت رقیه

شهید گمنام میهمان پردیس قم دانشگاه تهران می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پردیس قم دانشگاه تهران گفت: پردیس قم دانشگاه تهران پس از پیگیری‌های چند ساله همزمان با شهادت رقیه(س) میزبان یک شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود.

شهید گمنام میهمان پردیس قم دانشگاه تهران می‌شود

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: پردیس قم دانشگاه تهران از سه سال پیش برای به خاکسپاری پیکر شهید گمنام در این دانشگاه پیگیری‌هایی انجام می‌داد که در این راستا تشکل‌های دانشجویی، اساتید، دانشجویان، کارکنان و مسئولان دانشگاه فعالیت‌های مستمری داشتند.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه پردیس قم دانشگاه تهران میزبان یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود، خاطرنشان کرد: دانشجویان، اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه خود را برای این میزبانی آماده کرده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تمام گرایش‌ها و تمام تشکل‌های دانشجویی و حتی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه برای استقبال از این شهید آماده هستند، گفت: در این موضوع اختلاف نظری میان گروه‌های مختلف وجود ندارد و یکدلی و وحدت نظر در این موضوع در پردیس قم دانشگاه تهران وصف‌ناپذیر است.

سال گذشته کلنگ یادمان 14 شهید پردیس قم دانشگاه تهران در این دانشگاه به زمین زده شد اما هنوز خبری از احداث آن نیست. شاکری با اشاره به مشکلات بودجه‌ای در این زمینه اظهار کرد: اکنون که پیکر این شهید گمنام میهمان پردیس قم دانشگاه تهران شده، روند احداث این یادمان تسریع شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، منابع کافی برای شناخت ارزش‌های دفاع مقدس ندارند، عنوان داشت: تأثیرگذارترین قشری که می‌توان اندیشه ایثار و شهادت را در آن نهادینه کرد، قشر دانشجو است و به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد ارتباط میان شهدا و دانشجویان استفاده کرد.

وی افزود: دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌های مختلف منشأ تأثیر بوده است و مشاهده می‌کنیم به دنبال ورود شهدا به هر دانشگاه، معنویت در فضای آن گسترش می‌یابد و دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

شاکری ابراز داشت: مدفن شهدای گمنام در هر دانشگاهی محل تجمع نیروهای ارزشی بوده و چشمه‌ای است که معنویت را وارد فضای دانشگاه می‌کند.

انتهای پیام/78006/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول