اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کازرون خبر داد

برگزاری یادواره 125 شهید نیروی انتظامی در کازرون

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کازرون از برگزاری یادواره 125 شهید نیروی انتظامی شهرستان‌های ممسنی، فراشبند و کازرون به میزبانی این شهرستان خبر داد.

برگزاری یادواره 125 شهید نیروی انتظامی در کازرون

محسن سروقد امروز در حاشیه نشست شورای اداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از دستاوردهای بزرگ نظام و تدابیر برجسته و گرانمایه حضرت امام (ره) بود که با ایجاد آن مملکت را از گزند دشمنان مصون کرد.

وی موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف را مدیون فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: اگر این فرهنگ در کشور ترویج پیدا نمی‌کرد، نمی‌توانستیم به موفقیت‌های بی‌نظیر امروزی دست پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: نیروی انتظامی از محدود سازمان‌هایی است که در آن باب شهادت هیچ‌گاه بسته نمی‌شود و این افتخار بزرگی برای آن بوده و بسته به زمان خاصی نیست.

سروقد ادامه داد: با توجه به تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام شهادت و خانواده‌های شهیدان صورت گرفته اما این یادواره‌ها با عنوان شهدای نیروی انتظامی در شهرستان کازرون برگزار نشده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در 20 دی ماه سال جاری و دهه آخر ماه صفر مراسم بزرگداشت و یادواره 70 شهید نیروی انتظامی کازرون، 50 شهید این نیرو در ممسنی و پنج شهید سرافراز انتظامی در فراشبند به میزبانی کازرون برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: از 70 شهید نیروی انتظامی کازرون 32 شهید در جنگ تحمیلی و عملیاتی و 38 شهید دیگر آن درگیری‌های مسلحانه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

سروقد در بخش دیگر سخنانش یاد و خاطره نخستین شهید نیروی انتظامی کازرون به‌نام شهید فضل‌الله مهرزاده را گرامی داشت و تصریح کرد: این شهید والامقام در یازدهم مهرماه سال 59 در پاسگاه مرزی شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی در پایان از مسئولان فرهنگی این شهرستان تقاضا کرد که در برگزاری هرچه بهتر این یادواره دست همکاری به نیروهای خدوم انتظامی کازرون بدهند و با حضورشان محفل شهدا را همراهی کنند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول