اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

ایران از نظر ذخایر ارزی در جایگاه هشتم دنیا است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ذخیره ارزی در جایگاه هشتم دنیا قرار دارد.

ایران از نظر ذخایر ارزی در جایگاه هشتم دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا منادی ظهر امروز در افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: پژوهشگران در عرصه مدیریت نیروی انسانی و نخبه‌پروری جایگاه مهمی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه نخبگان و پژوهشگران به لحاظ شخصیتی و روحی انسان‌هایی حساس هستند، مدیریت این نهال‌های علمی مسئولیتی خطیر تلقی می‌شود.

منادی با بیان اینکه به جایگاه پژوهش هنوز نگاه جدی نشده، خاطر نشان کرد: شعار هفته پژوهش،« بدون پژوهش تصمیم نگیرید» است در حالی‌ که امروز شاهد توجه کمرنگ به مسئله و جایگاه پژوهش در تصمیمات خرد و کلان کشوری هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز و افق 20 ساله در جمع 25 کشور مبنا بر این شد که تا قبل از سال 1404 ایران رتبه نخست و برتر در جمع 25 کشور را کسب کند.

وی ادامه داد: بروز و ظهور توانمندی‌های امروز نخبگان تحسین‌برانگیز است چرا که بیش از یک دهه با 1404 فاصله داریم و در تولید علم مقام نخست را از آن خود کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی کشورهایی چون ترکیه، مصر و عربستان برتر و سرآمد منطقه بودند و ایران در جایگاهی پائین‌تر قرار داشت اما روحیه نخبه‌پرور ایرانی سبب شد امروز عربستان و مصر را به‌راحتی پشت سر بگذاریم و در مصاف رقابت با ترکیه نیز غالب میدان شویم.

منادی یادآور شد: در چند سال متوالی تعداد مقالات علمی پژوهشی ایران اسلامی بیش از 23 هزار مقاله است و این در حالی است که ترکیه همچنان در آمار مقالات علمی و پژوهشی خود با رقم 20 هزار رکود سنگینی را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده علم و زندگی و هم‌پوشانی این دو حوزه بنیان مشکلات عصر حاضر است گفت: علم باید در زندگی و جریان زندگی در علوم نفوذ کند تا شاهد دروس عملی علم در صحنه زندگی باشیم.

منادی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در باب کسب علم فرمودند« اطلبوا العلم ولو بالسین» و این مرزهای نامحدود کسب علم را بر همگان آشکار می‌سازد.

وی نخبگان علمی ایرانی در غرب را دشمنان و موضع‌گیران سرسخت در مقابل نظام سلطه توصیف کرد و ادامه داد: ما باید در مسیر توسعه‌یافتگی به تبادل علم و ایده و اندیشه بپردازیم و فیلسوفان، نخبگان علمی و پژوهشی ایران زمین در کشورهای غربی و آمریکا به صراحت می‌توان گفت از دلسوزترین و ملی‌گراترین ایرانیان هستند و به اندازه همه ملت غیور ایران از سلطه و استکبار متنفرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ایران اسلامی در مقابله با محاصره‌های اقتصادی باز هم در صحنه بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد و کسب رتبه 17 اقتصاد دنیا مبین این ایستادگی است.

منادی با بیان اینکه ایران اسلامی هشتمین رتبه ذخیره ارزی دنیا را دارد اظهار داشت: تنگناهای سخت و طاقت‌فرسا از نخبگان و توانمندان کشور استقلال‌طلبانی پرورش می‌دهد که ایران را همزمان با دو اصل تولید علم و افزایش پژوهشگر به فتح قله علم‌آموزی و پژوهشگری می‌رساند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول