اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

شعرا همواره در خدمت اسلام و ارزش‌های انقلابی بودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین در مراسم اختتامیه جشنواره شعر آیینی گفت: شعرای متعهد همواره در خدمت اسلام و ارزش‌های انقلابی بودند.

شعرا همواره در خدمت اسلام و ارزش‌های انقلابی بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ساعاتی پیش در مراسم اختتامیه جشنواره شعر آیینی طی سخنانی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره، شعر و هنر را ابزاری موثر در نشر معارف دینی معرفی کرد و گفت: نام بزرگانی چون محمدابن‌دعبل خزاعی و فرزدق در تاریخ شعر ولایی می‌درخشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: سروده‌های کوبنده این دو شاعر بزرگ تاثیر بسزایی در نشر معارف اهل بیت (ع) و مبارزه با طاغوتیان داشت.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: اگرچه افرادی نیز با سوءاستفاده از این ابزار در جهت منفی از آن بهره بردند ولی شعرای متعهد همواره در خدمت اسلام و ارزش‌های انقلابی بودند.

وی سپس به بیان توضیحاتی در مورد فرهنگ مردم ورامین پرداخت و گفت: ورامین سرزمین ولایی با قدمتی تاریخی در دین‌داری و ولایت‌مداری است، بنابراین ضمن تقدیر از شعرای جوانی که در این عرصه حضور فعال دارند از این هنرمندان تقاضا دارم با پرداختن به موضوعات دینی و انقلابی همچون حماسه 9 و 10 دی ماه این ارزش‌های ماندگار را ارج نهند.

گفتنی است 75 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که 25 اثر به عنوان اشعار برتر برگزیده و در پایان مراسم از آنان تقدیر به عمل آمد و 15 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شده و با اهدای تقدیرنامه به شاعران این آثار، از آنان تجلیل شد.

این گزارش حاکی است، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر آیینی در محل فرهنگسرای رازی برگزار و طی آن از برگزیدگان نخستین جشنواره شعر آیینی جوان ورامین تقدیر به‌عمل آمد.

برپایه این گزارش در پایان این مراسم از 15 فرهیخته و پیشکسوت عرصه شعر شهرستان ورامین نیز تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/2462/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول