اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حدادعادل در ساری:/ پایانی

دولت می‌خواهد به بازار ثبات بخشد / قیمت ارز کمتر از 2500 تومان

خبرگزاری فارس: حدادعادل با اشاره به اینکه دولت در سه ماه اخیر با مدیریت بهتری از نظر توزیع ارز، صادرات و واردات مقداری التهاب را کم کرده است، یادآور شد: قیمت ارز به کمتر از 2 هزار و 500 تومان رسید.

دولت می‌خواهد به بازار ثبات بخشد / قیمت ارز کمتر از 2500 تومان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، غلامعلی حدادعادل شامگاه جمعه در دومین کرسی آزاداندیشی با موضوع دانشجو و بصیرت عاشورایی در سالن اجتماعات دانشگاه سما پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا جلسات کرسی‌های آزاداندیشی در طول سال کم برگزار می‌شود و جامعه از نظر فرهنگی نابسامان شده است، اظهار داشت:‌ موضوع نابسامانی فرهنگی را تایید می‌کنم و امیدوارم تعداد جلسات هم بیشتر شود.

حدادعادل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه حضور افرادی که در کنکور رتبه زیر هزار کسب می‌کنند در دانشگاه در کنار افرادی که رتبه بالای 20 هزار دارند، باعث فرار مغزها می‌شود، گفت: این موضوع عمومیت ندارد که افراد با این سطح اختلاف در کنکور در یک کلاس قرار گیرند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت هم دلیلی ندارد که فردی با مالیات این مردم درس بخواند و چشمش به بیگانه باشد و اینکه پذیرشی بگیرد و از کشور برود.

حدادعادل با بیان اینکه اشکال از جای دیگر است، تصریح کرد:‌ اگر کسی وطن خود را دوست داشته باشد، هیچ ‌وقت کشور را تنها نمی‌گذارد بلکه سختی را تحمل کرده و این‌جا می‌ماند و سختی را در اینجا به جای دیگری که در رفاه و راحتی باشد، ترجیح می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه گم‌شده ما در وطن‌مان است، افزود: سختی وجود دارد، من و شما باید آن را برطرف کنیم.

حداد عادل با بیان اینکه انصاف نیست که یک پیرزن روستایی مالیات دهد و بعد از درس خواندن از واشنگتن و نیویورک سر دربیاوریم خاطر نشان کرد: ‌این ناجوانمردی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا مسئولان اصلا به فکر مردم نیستند، اظهار داشت:‌ اینطور نیست که مسئولان اصلا به فکر مردم نباشند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با گرانی‌های ماه‌های اخیر گفت:‌ این مسئولان همان مسئولان سال‌های گذشته هستند و مجلس هم کم و بیش همان است.

حدادعادل افزود: موج جدید گرانی‌ها، محصول شش ماه اخیر نیست و باید بدانیم که یک علت جدید در کار است و مقدار زیادی از این مسائل با تحریم‌ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم فشارها برای فلج کردن اقتصاد کشور تا چه اندازه است و چه قدر تدبیر لازم است، ادامه داد: این تحریم‌ها اثر می‌گذارد اما گرانی را باید مهار کرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه دولت در دو سه ماه اخیر با مدیریت بهتری از نظر توزیع ارز، صادرات و واردات مقداری التهاب را کم کرده است، یادآور شد: ‌اکنون قیمت ارز را به کمتر از 2 هزار و 500 تومان رسانده‌اند و می‌خواهند با شیب ملایمی به بازار ثبات بخشند.

وی با بیان اینکه نمی‌گویم مجلس کاملا به وظیفه خود عمل کرده و یا دولت دچار هیچ سوء مدیریتی نیست، تصریح کرد:‌ اما اینگونه نیست که مسئولان اصلا به فکر مردم نباشند، این جفا به مسئولان است.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی در رابطه با اصلاح قانون انتخابات گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات هر چه که بود، آن ماده‌های بحث برانگیز که از درون آن درآمد، زیاد نگرانی ندارد.

وی با بیان اینکه من و دوستانم در مجلس از ابتدا با کلیات این طرح مخالف و با بعضی مواد آن به طور ویژه مخالف بودیم، یادآور شد:‌ ذهنتان را از این مسئله آسوده کنید.

حدادعادل با اشاره به اینکه این مرده آنقدر شیون ندارد، گفت: ‌البته قصد اهانت به مجلس ندارم، مواد نگرانی این طرح مرده است و در این قانون جهات مثبت هم وجود داشت.

وحدت بین حوزه و دانشگاه تعارف‌آمیز و شعاری نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه تعارف‌آمیز و شعاری نیست. غلامعلی حدادعادل به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و اظهار داشت: بحث وحدت بین حوزه و دانشگاه با شهادت دکتر مفتح مطرح شد.

معنادار شدن شعار وحدت حوزه و دانشگاه در بعد از انقلاب

وی با اشاره به اینکه در کنار شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی تنها شعاری که در کشور ماندگار شد شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه است، ادامه داد: شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه با گذشت زمان معنا پیدا کرد و از اهمیت آن کم نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه راجع به شعار وحدت حوزه و دانشگاه باید فکر شود، بیان داشت: آیا منظور از وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که این دو بخش با هم دشمن نباشند و یا در حوزه کاری با یک روش فعالیت کنند و نیز بین این دو حوزه دوستی برقرار باشد مطرح است؟

وی ادامه داد: هم‌اکنون ما شاهد دوستی بین دو حوزه و دانشگاه هستیم.

حوزه و دانشگاه باید اداره حکومت را به دست گیرند

حدادعادل با اشاره به اینکه مقصود از شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که این دو بخش باید اداره کشور را به دست گیرند، تصریح کرد: اهمیت این شعار برمی‌گردد به قبل از انقلاب که حوزه در اداره کشور نقشی نداشت.

وی افزود: تصور حکومت قبل از انقلاب این بود که فقه فقط باید به مسائل شخصی و اعتقادی بپردازد.

این مسئول خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب یکی از دو بال حوزه و دانشگاه قطع بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم در زمان انقلاب تصمیم گرفتند کشور بر اساس اعتقادات دینی اداره شود، تصریح کرد: 99 درصد مردم کشور به انقلاب اسلامی رأی دادند تا با تبعیت از امام راحل حکومت آنان بر مبنای اعتقاد اسلامی تنظیم شود.

وی افزود: در حکومت اسلامی باید به اعتقادات مردم احترام گذاشته شود.

قوانین و تعاملات کشور اسلامی باید طبق موازین اسلام باشد

حدادعادل افزود: کشوری که مبنای حکومت اسلامی دارد، دولتش باید بر اسلام موازین اسلامی کار کند.

وی ادامه داد: قوانین کشور اسلامی باید در فرهنگ، سیاست خارجی و بقیه حوزه‌ها بر اساس موازین اسلامی باشد.

وی به بحث سکولاریزم پرداخت و به فعالیت‌های دشمن برای اجرای این حکومت در کشور ما اشاره کرد و گفت: سکولار به جدایی دین از سیاست می‌پردازد که در تمام شئونات اجتماعی قابل اجرا است.

حدادعادل بیان داشت: برای اجرای حکومت اسلامی در کشور علما و حوزه باید در جریان حکومت دخالت داشته باشند.

وی با بیان اینکه پاپ در اروپا نقش برجسته‌ای دارد، تصریح کرد: پاپ با وجود ثروت بی‌اندازه‌اش حق دخالت در هیچ یک از سیاست‌های دولت اروپا را ندارد.

دولتی که مبنای اعتقادی ندارد نسبت به ارزش‌های انسانی متعهد نیست

حداد‌عادل افزود: دولتی که مبنای آن اعتقادات دینی نباشد، هیچ‌گونه تعهدی نسبت به ارزش‌های انسانی ندارد.

وی افزود: وجه اشتراک همه مخالفان انقلاب اسلامی این است تا جامعه‌ای سکولار برای ما تعریف کنند.

ضرر جامعه سکولار فاصله بین مردم و حکومت است

حدادعادل با طرح سؤالی مبنی بر اینکه اگر کشور به صورت سکولاریزم اداره شود چه خواهد شد، بیان داشت: بدبینی مردم به حکومت نخستین ضرری است که کشور متوجه آن شده و فاصله بین ملت و دولت ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر مردم کشور بدانند حاکم‌شان معتقد به اعتقادات دینی است پشتوانه حکومت می‌شوند که نظیرش را در انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه راز ماندگاری انقلاب اسلامی بعد از 34 سال حضور مردم به عنوان پشتوانه حکومت است خاطر نشان کرد: جلوه اعتقادات دینی مردم در عاشورا و تاسوعای حسینی دیده شد که این مهم نشان از پیوند اعتقادی مردم در حکومت است.

وی ادامه داد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی جاودان ماند به خاطر دینی بودن حکومت است.

حدادعادل با بیان اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس مردم با اعتقادات دینی خود انقلاب را اداره کردند و در جنگ پیروز شدند گفت: همچنان از دست تحریم‌های دشمن در امان نیستیم ولی شاهدیم که کشور به درستی اداره می‌شود.

وی افزود: دشمن معتقد است که ایران در حوزه دفاعی قدرتمند است و از هر نقطه‌ای وارد کشور شود در همان جا سرکوب می‌شود.

دشمن در حمله نظامی ژست می‌گیرد

عضو خانه ملت گفت: در حال حاضر حمله نظامی در دستور کار دشمن نیست ولی هر وقت بخواهد و ضرورت بداند ژست می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن در سال 76 امیدوار بود که جریان سکولار در کشور اجرا می‌شود و علائم آن را دریافت کرد، خاطر نشان کرد: در این بخش به نتیجه مثبتی نرسید.

حداد عادل افزود: دشمن در سال 88 برای ایجاد اغتشاش در کشور برنامه‌هایی را طراحی کرد ولی با بصیرتی که در 9 دی مردم کسب کردند تمام فتنه‌های دشمن سرکوب شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام صحنه‌گردان‌های اغتشاش سال 88 به خارج از کشور رفته و در پشت اینترنت با هم پیام رد و بدل می‌کنند.

جدایی بین مردم و حکومت هدف دشمن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه چند سالی است دشمن غنی‌سازی هسته‌ای را بهانه کرده و با توجه به نظارتی که دارد این موضوع را تبلیغاتی کرده است، بیان داشت: دشمن بر رأی فشار آوردن به جمهوری اسلامی حلقه تحریم را تنگ‌تر کرده تا با این بهانه بتواند جدایی بین مردم و حکومت ایجاد کند.

این مسئول یادآور شد: مردم ما آگاهانه در عزای امام حسین شرکت کردند و مظلومیت این امام برایشان مهم است و متوجه شدند که تحریم آمریکا به لحاظ مسلمانی و گسترش فرهنگ است.

حداد عادل با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را تبدیل به فرصت می‌کند، بیان داشت: مردم ما با صرفه‌جویی و حمایت از تولیدات داخلی فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند تا آسیبی به انقلاب اسلامی وارد نشود.

وی ادامه داد: استقلال‌طلبی مردم تحریم‌ها را خنثی می‌کند و در این موقعیت حوزه و دانشگاه با اتحاد از موازین اصیل دینی مراقبت می‌کنند.

حدادعادل متذکر شد: وحدت بین حوزه و دانشگاه تعارف‌آمیز و شعاری نیست، باید برای دینی بودن جامعه بین حوزه و دانشگاه تعامل ایجاد شود.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول