اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کردستان در شورای قضایی مطرح کرد

همسویی دستگاه‌ها برای مبارزه با مفاسد

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: تمام کانون‌های وابسته به دستگاه قضا در این استان فعال هستند و در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی همسویی خوبی در کردستان وجود دارد.

همسویی دستگاه‌ها برای مبارزه با مفاسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی در جلسه شورای قضایی استان کردستان در سنندج آمادگی دستگاه قضا برای خدمت رسانی به مردم را اعلام کرد و اظهار داشت: اگر چه تمام اهداف دشمنان طراحی توطئه و اجرای برنامه‌های انحرافی است، اقدامات دستگاه قضا در راستای مقابله با جرایم سازمان یافته قابل توجه و بازدارنده است.

وی اضافه کرد: گروه‌ انحرافی در کردستان در حال رشد بود که با تدبیر علما و همراهی مردم و اقدامات دستگاه‌های امنیتی و قضایی خنثی شد و گروه‌های تروریستی هم که قصد بمب‌گذاری داشتند، کنترل شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان وضعیت کنونی استان به لحاظ امنیتی را امن توصیف کرد و گفت: علی‌رغم فشارهای روانی استکبار و گروه‌های ضدانقلاب، کردستان از امنیت بالایی برخوردار است و حضور 3 میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال در استان موید این اظهارات است.

گروسی پاره‌ای از تخلفات در استان کردستان را ناشی از تردد مرزی دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی باید در این زمینه بیشتر کار کند.

به گفته رئیس کل دادگستری کردستان، تانکرهای عراقی که هیچ منفعتی برای استان ندارند به وقوع جرم کمک می‌کنند که در صورت لزوم از تردد آنها جلوگیری و یا این ترددها محدود شود.

وی در ادامه به فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضا در استان کردستان اشاره کرد و از برگزاری همایش ملی نقش مسجد در پیشگیری از وقوع جرایم و ناهنجاری‌ها و نظارت کامل بر رسیدگی به زمین‌های دولتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه این دستگاه نام برد.

گروسی دفاع دستگاه‌های اجرایی استان از بیت‌المال را یک ضرورت خواند و افزود: سازمان بازرسی برای برگرداندن اراضی ملی به دولت اقدامات قابل توجهی انجام داده که لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این راستا جدیت بیشتری داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زندان‌های استان هم اقدامات خوبی در حال انجام است به گونه‌ای که فعالیت‌های قرآنی در حال پیگیری است و این اقدامات کاهش آمار برگشت زندانیان آزاد شده به زندان را موجب شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در پایان ضمن تاکید بر بازنگری توزیع اعتبارات در بخش‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی، سپردن تمام کارها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به تنهایی از توان قوه قضائیه خارج است و لازمه این کار فعالیت‌های فرهنگی فرا قوه‌ای است.

انتهای پیام/79001/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول