اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر صومعه‌سرا از اجرای طرح زمستانی امداد و نجات جاده‌ای در محورهای پرتردد این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، رضا سلیمی پیش از ظهر امروز در جمع امدادگران این شهرستان با اشاره به اهمیت فعالیت امداد و نجات جاده‌ای، اظهار کرد: هلال احمر متولی اصلی امداد و نجات برون شهری است.

وی از اجرای طرح زمستانی امداد و نجات جاده‌ای در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این طرح با هدف امداد رسانی به‌موقع به تصادفات و افراد حادثه دیده در جاده‌ها پرتردد اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر صومعه‌سرا با بیان اینکه در اجرای طرح زمستانی امداد و نجات جاده‌ای این شهرستان بالغ بر 40 نفر امدادگر فعالیت دارند، تصریح کرد: امدادگران در راستای آموزشی و کمک‌های اولیه به رانندگان نیازمند یاری می‌رسانند.

وی با اشاره به پایگاه‌های موقت امداد و نجات جاده‌ای در صومعه‌سرا، ابراز کرد: یک پایگاه موقت در منطقه «کلید بر» صومعه‌سرا مستقر شده است.

سلیمی ادامه داد: در این پایگاه بالغ بر سه نفر امدادگر، سه راننده و یک دستگاه آمبولانس استقرار دارد تا کمک به حادثه‌دیدگان، رهاسازی آنها از صحنه حادثه و انتقال مصدومان به بیمارستان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی به همکاری  پلیس راهور و اورژانس با جمعیت هلال احمر در راستای اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: همکاری این مجموعه موجب امداد رسانی موثرتر به در راه ماندگان و مصدومان جاده‌ای می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر صومعه‌سرا با بیان اینکه شماره تماس 147 «ندای امداد» در تمام ساعات شبانه‌روز در خدمت رانندگان و حادثه‌دیدگان جاده‌ای این شهرستان است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش هلال احمر صومعه‌سرا در راستای اجرای طرح زمستانی امداد و نجات جاده‌ای، امداد و خدمات‌رسانی به مردم است.

وی یکی از مهم‌ترین راهکارهای اصلی برای حمایت و کمک به مردم پیش از وقوع حادثه را اجرای آموزش‌های ایمنی و  فرهنگ‌سازی آن برشمرد.

سلیمی متذکر شد: آموزش‌های امداد و ایمنی جاده‌ای به ویژه در رده‌های سنی پایین و بین دانش‌آموزان در مدارس موثر و کاربردی‌تر است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح «پیشاهنگی» با هدف آموزش دانش‌آموزان در سه مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مدارس صومعه‌سرا اجرا می‌شود، اذعان کرد: آموزش فرهنگ درست رانندگی ایمن به فرزندان و انتقال آن به صورت تذکر از طرف فرزندان به والدین، نتایج بهتری را در بردارد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح‌های آموزشی سالانه امداد در مرکز هلال احمر صومعه‌سرا، ابراز کرد: این طرح به صورت دوره‌ای و شامل سه مرحله انجام می‌شود.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی مذکور در قالب 22 دوره کمک‌های امداد و کمک‌های اولیه، 10 دوره مهارت‌های آموزشی و 20 دوره آموزش‌های همگانی مبتنی بر نیازهای مردمی است.

انتهای پیام/84003/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول