اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال‌احمر خراسان جنوبی خبر داد

وارد عمل شدن گروه‌های داوطلبی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده زهان

خبرگزاری فارس: معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: فعالیت تیم‌های چهارگانه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در مناطق زلزله‌زده زهان آغاز شده است.

وارد عمل شدن گروه‌های داوطلبی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده زهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا قاسمی ظهر امروز در جمع داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای وقوع زمین لرزه در زهان، اعضای داوطلب هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: پخت روزانه یک‌هزار و 500 قرص نان در نانوایی سیار مستقر در روستای عباس‌آباد بخش زهان یکی از بارزترین خدمات حضور داوطلبان در این مناطق بوده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به گذشت یک هفته از وقوع زمین لرزه و اتمام کار اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان تصریح کرد: تیم‌های حمایت، هدایت، مشارکت و مهارت به منظور ارائه خدمات داوطلبانه و رایگان به منطقه اعزام می‌شوند.

قاسمی، نقش تیم مهارت داوطلبان در مناطق زلزله‌زده را مهم عنوان کرد و افزود: تیم‌های مهارت متشکل از اعضای داوطلب صاحب فن و مهارت خاص هستند که عمومأ برای کمک به تسریع بازسازی به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: نانوایان و پزشکان حاضر در منطقه زلزله‌زده زهان از مهم‌ترین این تیم‌ها به شمار می‌رود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به نقش گروه مشارکت و هدایت در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: این‌ تیم‌ها نیز پس از بررسی منطقه به آموزش مهارت‌های زندگی و نیازهای اجتماعی خانواده‌های آسیب دیده می‌پردازد.

قاسمی یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی، 10 هزار و 500 عضو داوطلب دارد که در 24 خانه و پایگاه داوطلبی سراسر استان به ارائه خدمات بشردوستانه می پردازند.

انتهای پیام/69005/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول