اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبر داد

افزایش 62 درصدی داوطلبان فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت نیروهای هلال احمر در سطح کشور برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه 62 درصد افزایش یافته است.

افزایش 62 درصدی داوطلبان فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرحناز رافع صبح امروز در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: 700 هزار نفر در کشور برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه عضو سازمان، داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی هستند.

رافع گفت: این میزان که نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش نشان می‌دهد نه با فراخوان عمومی و نه اختصاصی جذب این سازمان شده‌اند و این بیانگر نوع‌دوستی ملت ایران است.

وی گفت: اجرای شعار هر خانواده یک امدادگر و ترویج خودامداد و دیگرامداد از جمله مهم‌ترین سیاست‌های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

رافع افزود: طرح حامیان سلامت از جمله طرح‌هایی است که امسال در 15 آذر، روز جهانی داوطلبان در قالب پروژه پنجره‌های امید بصورت پایلوت در استان‌های اصفهان، گلستان و خوزستان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل دو بخش حامیان سلامت خیران، متولی تأمین مخارج یک بیمار نیازمند می‌شوند و حامیان کرامت انسانی که در این طرح خیران، معیشت نیازمندان را تأمین می‌کنند.

رافع با تأکید بر ارتقای کیفی برنامه‌های سازمان داوطلبان اضافه کرد: در سال گذشته سه برنامه در این سازمان اجرا شد و این درحالی است که امسال 44 برنامه در دستور کار داریم و در نیمه نخست سال 100 درصد آنها اجرایی شده‌اند.

وی بر ضرورت ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارآمد مردمی برای انجام اقدامات موثر بشردوستانه در جامعه اسلامی تأکید کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: توسعه خانه‌های داوطلب شهری و روستایی در کشور یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان است که امسال با افزایش 102 درصدی خانه‌های داوطلب به سه هزار خانه افزایش یافته‌اند.

وی تصریح کرد: در فدراسیون بین المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ‌های جهانی نه تنها تعداد اعضای آنها افزایش پیدا نکرده بلکه از سال 2000 که 100میلیون نفر عضو داشتند در سال 2010 که آخرین سرشماری انجام شد این تعداد به 13میلیون نفر کاهش یافته است.

رافع اضافه کرد: دلیل عمده این کاهش اعضاء، بحران‌های اقتصادی اروپا بوده و این درحالی است که جمهوری اسلامی با تحریم‌های اقتصادی زیادی روبه‌رو است ولی نه تنها جمعیت داوطلبان آن کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است.

وی یادآور شد: سازمان داوطلبان امسال آموزش همگانی و عمومی را که امداد و کمکهای اولیه است و از اصولی‌ترین و شاخص‌ترین آموزش‌ها است در سطح روستاها و محلات شهرها در خانه‌های داوطلب برگزار می‌کند.

رافع اظهار کرد: همچنین مدیریت منابع داوطلبی، مدیریت انسانی، جذب خیرین و داوطلبان در دستور کار است و کتاب کار داوطلبان نیز برای اولین بار در همین راستا تدوین شده است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: داوطلبان حلقه‌ای توانمند و محکم بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان هستند و بازوی محکم سازمان جمعیت هلال احمر در کمک به نیازمندان به شمار می‌روند.

عبدالکریم شعبان‌زاده افزود: با توجه به نیازمندان جامعه امیدواریم بتوانیم حلقه داوطلبان را در استان گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: ایثار، گذشت، مسئولیت‌پذیری و انسان دوستی از جمله ویژگی‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول