اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی:

95 مورد پیوند کلیه با همکاری خیران در آذربایجان‌غربی انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: امسال با مشارکت مردم نوع‌دوست آذربایجان غربی 95 مورد پیوند کلیه برای بیماران نیازمند انجام شده است.

95 مورد پیوند کلیه با همکاری خیران در آذربایجان‌غربی انجام شد

حسن اشتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا آبان ماه امسال تعدادی از بیماران نیازمند کلیه تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته‌اند تا زندگی عادی و سلامتی خود را بازیابند که این مهم با مشارکت مسئولان انجمن و دانشگاه خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام گرفته است.

وی در تشریح آمار بیماران پیوند شده در آبان ماه گفت: از این تعداد 13 نفر در آبان امسال در عمل جراحی شرکت کرده‌اند که هفت نفر از آن‌ها بومی استان بوده و از مناطق مختلف استان برای عمل جراحی به ارومیه سفر کرده‌ بودند همچنین چهار نفر نیز از مردم استان‌های دیگر و دو نفر تبعه خارجی در مرکز پیوند بیمارستان امام خمینی ارومیه جراحی شدند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی از علاقه‌مندان برای اهدای کلیه برای حضور در دفتر این انجمن دعوت به عمل آورد و گفت: در آبان ماه سال جاری 5 نفر برای شرکت در این امر خداپسندانه به دفتر انجمن مراجعه کردند لیکن امیدوار هستیم میزان علاقه‌‌مندان روز‌به‌روز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه 17 نفر از بیماران کلیوی در استان امسال فوت کرده‌اند، اضافه کرد: چنانچه فرهنگ اهدای عضو در جامعه به شکل مطلوب نهادینه شده به دنبال آن خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو عزیزان خود رضایت دهند در این صورت بیماران نیازمند اعضا از دست نمی‌روند و شانس زندگی دوباره را پیدا می‌کنند.

اشتری با اظهار به اینکه بین این انجمن و کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی استان همکاری مضاعفی وجود دارد، ادامه داد: این انجمن بیماران کلیوی به ویژه بیماران نیازمند را زیرپوشش خدمات خود قرار داده که در صورت همکاری سازمان‌های ذی‌ربط و خیران، سطح ارائه خدمات بهبود می‌یابد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه اقشار مختلف مردم باید به پیشگیری بیندیشند اذعان داشت: چنانچه اقشار مختلف جامعه به این موضوع اهمیت دهند شاخص‌های سلامتی در استان بهبود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول