اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 45 روز دیگر

بیمارستان جدید مرند به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند گفت: بیمارستان جدیداین شهرستان که هشت سال از ساخت آن می‌گذرد تا 45 روز دیگر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بیمارستان جدید مرند به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی شامگاه امروز در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و سلامت مرند اظهار کرد: این شهرستان به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و با قرار گرفتن در مسیر ترانزیت اروپا و آسیا تنها بیمارستان قدیمی مرند با امکانات کم قادر به پاسخگویی اهالی و شهرهای اطراف و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نیست.

وی با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت جامعه و انسان‌ها از اولویت دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط است، افزود: کلیه تجهیزات بیمارستان توسط وزرات بهداشت و درمان خریداری شده و آماده نصب و راه‌اندازی است، فقط در برخی موارد تجهیز ساختمان در تحویل مجری اداره راه و شهرسازی توسط پیمانکار نواقصاتی دارد که به‌زودی برطرف شده و در عرض 45 روز این نواقصات رفع می‌شود.

فرماندار مرند تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروهای مورد نیاز نیز از طریق آزمون جذب شده‌اند، شاهد افتتاح این بیمارستان جدید می‌شویم.

رئیس کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان مرند افزود: با راه‌اندازی بیمارستان جدید بخشی از قسمت‌های بیمارستان قدیم شامل دیالیز و مراقبت‌های ویژه و زنان به بیمارستان جدید انتقال می‌شود.

وی در ادامه سلامت را  بخش مهمی از توسعه جامعه خواند و اظهار کرد: در اجرای تامین سلامت، مسئولان با فرهنگ‌سازی، ایجاد بسترها و زیرساخت‌های مناسب فاضلاب شهری و دفع زباله‌ها برگزاری آموزش‌های لازم در محیط مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز نگهداری زندانیان در تامین هر چه بیشتر سلامت خانواده‌ها در جامعه تلاش کنند.

در این جلسه شهردار مرند نیز از راه‌اندازی کارخانه کمپوست با مشارکت یک شرکت خارجی در محل دفع زباله‌ها خبر داد.

سیدرضا هاشمی افزود: فاز اول این کارخانه با هزینه 30میلیون دلار در 10 روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: در اجرای این طرح که علاوه بر تبدیل زباله‌ها به کود، شیرابه آن نیز به کود تبدیل شده که در نوع خود در سطح آذربایجان بی‌نظیر است.

حسین محمدی‌نیا رئیس آب و فاضلاب شهری مرند نیز در این جلسه از افزایش اعتبارات در بخش فاضلاب شهری در سال‌جاری خبر داد و گفت: در طول پنج سال برای 12 هزار خانوار شهری انشعاب فاضلاب نصب شده است.

کنترل آب‌های جاری از منازل و ایجاد فرهنگ‌سازی توسط شهرداران، برگزاری دوره‌های آموزشی ناشی از مضرات عدم حفظ سلامت شاخص‌های موضوع درمان قبل از پیشگیری، کمبود پزشک در روستاها و کاهش 50 درصدی و ایجاد کشتارگاه صنعتی و انتقال زباله‌ها به محل مناسب با نظر کارشناسان مرکز بهداشت و محیط زیست از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول