اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان‌های مردم نهاد خراسان شمالی انجام شد

بهره‌مندی 12 هزار نفر از برنامه‌های پیشگیری اعتیاد

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: 12 هزار و 350 نفر طی امسال از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد سازمان‌های مردم نهاد استان استفاده کردند.

بهره‌مندی 12 هزار نفر از برنامه‌های پیشگیری اعتیاد

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد شمار سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد را 19 مرکز اعلام کرد.

وی افزود: همچنین هشت مرکز سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه درمان، بازتوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان فعالیت داشته که طی امسال 250 نفر از برنامه‌های این سازمان‌ها بهره‌مند شدند.

* برگزاری 44 دوره تحقیقاتی و آموزشی مواد مخدر در خراسان شمالی

یزدان‌پناه همچنین از برگزاری 44 دوره تحقیقاتی و آموزشی پیشگیری از مواد مخدر در این استان در همین مدت خبر داد.

وی با اشاره به افزایش تعداد دوره‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: سال گذشته صرفاً 23 دوره آموزشی و تحقیقاتی برگزار شده است که این نشان از توجه شورا به مباحث تحقیقاتی و آموزشی پیشگیری از مواد مخدر دارد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی برگزاری 10 میزگرد و همایش‌های تخصصی را در سال جاری از برنامه‌های اجرا شده توسط این شورا خواند.

وی یکی از مهمترین منابع این شورا را کتابخانه تخصصی با حوزه اعتیاد و پیشگیری از مواد مخدر برشمرد و گفت: امسال 70 جلد کتاب تخصصی به تعداد کتاب‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزوده شده است.

یزدان پناه اظهار کرد: تمامی محققان، متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و ... می‌توانند از منابع کتابخانه تخصصی این شورا استفاده کنند.

* فعالیت 7 مرکز اقامت کوتاه مدت در خراسان شمالی

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سوال شمار مراکز اقامتی کوتاه مدت دارای مجوز در استان، این مراکز را مجموعاً هفت مرکز عنوان کرد.

وی اظهار کرد: پنج مرکز از این مراکز مربوط به مردان و دو مرکز نیز مربوط به زنان بوده که در استان فعالیت دارند.

* برگزاری ده‌ها عنوان برنامه فرهنگی برای پیشگیری از مواد مخدر

وی همچنین برگزاری ده‌ها عنوان برنامه توسط این شورا را از اقدامات موثر برای پیشگیری از مواد مخدر برشمرد.

یزدان‌پناه برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه دولتی بجنورد با حضور 50 نفر از کارکنان ادارات آموزش و پرورش، بسیج، بهزیستی، دانشگاه، برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه همسران سوء مصرف کننده در کمیته امداد و سازمان زندان‌ها، یک همایش در زندان شیروان را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

وی اظهار کرد: همچنین کارگاه توانمند‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در بهزیستی توسط کارشناسان مرکز توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری دو همایش ویژه خانواده‌ها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، برپایی همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد ویژه روحانیون روستای بک پولاد راز و جرگلان و همچنین راه اندازی دو مرکز درمان ویژه بانوان در شیروان با حضور وزیر کشور، از اهم اقدامات شورا است.

انتهای پیام/63002/ت‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول