اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه جنبش‌های معنوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) خبر داد

تدوین 3 اثر پژوهشی در حوزه جنبش‌های معنوی نوپدید

خبرگزاری فارس: مدیر گروه جنبش‌های معنوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: سه اثر پژوهشی در حوزه جنبش‌های معنوی نوپدید در مقایسه با تعالیم عرفان اسلامی در دست تألیف و تدوین است.

تدوین 3 اثر پژوهشی در حوزه جنبش‌های معنوی نوپدید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، محمدحسین کیانی نخستین طرح پژوهشی را درباره «تطبیق تعالیم جنبش‌های نوپدید معنوی با عرفان اسلامی» عنوان کرد و افزود: محققان این گروه با بررسی بنیادهای معرفتی جنبش‌های معنوی نوپدید می‌خواهند بنیادهای معرفتی عرفان اسلامی را استخراج و به شکل مفصل تقابل بنیادی این دو تفکر را آشکار کنند.

وی «جنبش‌های نوپدید هندی» را عنوان پژوهش دیگر این گروه ذکر کرد و ادامه داد: قرار است محققان این گروه با تحقیقات میدانی، مهمترین مصادیق جنبش‌های نوپدید هندی را از میان کتاب‌های این حوزه استخراج کنند تا به تعالیم این جنبش‌ها پی ‌ببرند، سپس برای پاسخ به سئوالاتی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود، پژوهشی میدانی و سفری یک ماهه به هندوستان و مؤسسات متولی این حوزه داشته باشند تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

کیانی با اشاره به اینکه سرپرستی نخستین طرح را بر عهده دارد، هادی وکیلی را سرپرست طرح پژوهشی دوم معرفی کرد و گفت: سومین کتاب این گروه قرار است با عنوان «جنبش‌های متافیزیکی» منتشر شود.

وی سید محمدعلی دیباجی را مسئول این طرح دانست و یادآور شد: جنبش‌های معنوی نوپدید مصادیق بسیار پراکنده‌ای دارند که موجب ارائه تقسیم‌بندی‌های علمی متفاوتی از آن‌ها می‌شود و یکی از این تقسیم‌‌بندی‌ها جنبش‌های متافیزیکی مبتنی بر دانش‌های متافیزکی غرب‌ است و در این بخش می‌توان به هاله‌شناسی و چاکراشناسی اشاره کرد.

سردبیر فصلنامه مطالعات معنوی افزود: قرار است پژوهشگران گروه جنبش‌های معنوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با طرح مصادیق این دسته از جنبش‌های متافیزیکی به نقد و بررسی آن‌ها بپردازند و تعالیم این جنبش‌ها را استخراج کنند. پیش‌بینی می‌شود نتایج این طرح تا سال آینده در قالب کتاب آماده انتشار شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول