اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب علوم انسانی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار قم با اشاره به ظرفیت بالای علوم انسانی در قم گفت: قم باید به قطب علوم انسانی در کشور تبدیل شود.

قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب علوم انسانی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قم در ارتباط با شناسایی عوامل تأثیرگذار در موفقیت دانش‌آموزان قمی در کنکور بیان کرد: برای شناسایی هر چه بهتر عوامل دخیل در موفقیت یا عدم موفقیت دانش‌آموزان باید کمیته‌ای با حضور دانشگاهیان تشکیل شود.

وی با اشاره به شناختی که این افراد از فضای آموزشی دانشگاه‌ها دارند اظهار کرد: اگر موانع موجود در راه قبولی دانش‌آموزان در کنکور به درستی شناخته نشود نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم این موانع را از سر راه کنکور استان برداریم.

فرماندار قم ادامه داد: زمان بسیار خوبی است که ما به بحث و ارائه راهکار در این زمینه بپردازیم، اگر به درستی در این راستا گام برداریم توانایی کسب رتبه‌های برتر کشوری را خواهیم داشت.

در زمینه آموزش قم کوتاهی شده است

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قم افزود: متأسفانه در زمینه آموزش قم کوتاهی‌هایی در طول سال‌های قبل انجام شده است و از جمله این کوتاهی‌ها می‌توان به تجهیز مراکز آموزشی اشاره کرد.

زارعی‌کوشا از مهمترین علل موفقیت برخی استان‌ها در کنکور سال‌های قبل را بهره‌مندی از ظرفیت شهرستانی و تاسیس دانشگاه‌های مختلف در این شهرستان‌ها دانست و ادامه داد: زمانی که استان‌ها در توسعه مراکز آموزشی خود فعالیت می‌کردند قم با توجه به عدم برخورداری از ظرفیت شهرستانی بالا باید بیش از سایرین در این زمینه وارد می‌شد.

علوم انسانی در کشور تقویت شود

وی با اشاره به توانایی استان قم برای تبدیل شدن به قطب علوم انسانی کشور عنوان کرد: در شرایط فعلی علوم انسانی ما با ضعف‌های بسیاری روبه‌رو است که باید نسبت به برطرف کردن آنها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

فرماندار قم ضمن تاکید بر عمل به منویات مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها ابراز داشت: در این زمینه مقام معظم رهبری و سایر بزرگان علوم انسانی و دینی کشور تا الان تذکراتی داده‌اند و ما باید فعالیت‌های خود را بر پایه تأکیدات رهبر انقلاب قرار دهیم.

زارعی‌کوشا در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی برای موفقیت نیاز به یک آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسانه دارد و در ارتباط با آسیب‌شناسی و ارائه تحلیل باید به یک جامعیت دست یابیم.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته شناسایی موانع و ارائه راهکار در زمینه موفقیت دانش‌آموزان قمی در کنکور اذعان داشت: اگر شورای آموزش و پرورش استان بتواند در این زمینه به یک جمع‌بندی مطلوب برسد اقدام ارزشمندی انجام شده است.

انتهای پیام/2258/ل/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول