اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

پژوهش، زیربنای توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما در زمینه پژوهشی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند، گفت: پژوهش، زیربنای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف است.

پژوهش، زیربنای توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز سیاسی_عبادی دهدشت با توصیه رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوای الهی و حرکت در این مسیر باعث رشد و تعالی معنوی انسان و به تبع آن جامعه خواهد شد.

خطیب موقت جمعه دهدشت در ادامه با اشاره به اهمیت لقمه حلال در نسل انسان تصریح کرد: بدون شک لقمه حرام هر چند ناچیز می‌تواند اثرات نامطلوبی بر تربیت فرزندان داشته باشد.

وی افزود: در آیات و روایات تأکید فراوانی بر مسئله کسب روزی حلال شده و توصیه‌های فراوانی از جانب آن‌ها برای تربیت فرزندان با لقمه حلال شده است.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال‌روز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح عنوان کرد: آیت‌الله مفتح زحمات فراوانی را در جهت اشاعه مفاهیم دینی و مذهبی در بدنه دانشگاه‌های کشور انجام داد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و قرآن تاب وجود چنین شخصیت بزرگی را نداشتند، اظهار داشت: شهادت بهترین مزدی بود که باید به آن عالم وارسته می‌دادند.

تقوی در ادامه با بیان این‌که هفته پژوهش گامی مهم در ترویج این مسئله در میان دانشگاهیان است، تأکید کرد: پژوهش زیربنای توسعه علمی کشور در زمینه‌های مختلف است.

خطیب موقت جمعه دهدشت با بیان این‌که مقام معظم رهبری همواره بر حرکت دانشگاه‌ها در مسیر پژوهش تأکید داشته‌اند، عنوان کرد: دانشگاه‌های ما امروزه با توجه به این مهم در مسیر رشد و رونق علمی گام برداشته‌اند و به همین واسطه امروزه ما شاهد هستیم که دانشگاه‌ها و دانشمندان ما به علوم مختلف دست یافته‌اند و در عرصه‌های مختلف علمی حرف‌های بزرگی برای گفتن دارند.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید قدردان کسانی باشیم که برای تعالی و پیشرفت جامعه ما گام بر می‌دارند، تصریح کرد: جا دارد از زحمات بی‌شائبه‌ای که آقای ناصر رضایی فرماندار سابق برای شهرستان کهگیلویه کشیدند، تقدیر کنیم.

وی تصریح کرد: ناصر رضایی انسانی ارزشی و ولایت‌مدار بود که در این مدت فعالیت‌ها و برنامه‌های زیادی را برای رشد و تعالی شهرستان خصوصاً در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی انجام دادند و قطعاً مردم شهرستان تا همیشه قدردان وی خواهند بود.

تقوی با تبریک به ابراهیم جعفری فرماندار جدید این شهرستان ادامه داد: امیدواریم که فرماندار جدید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات و معضلات شهرستان به کار گیرند.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول