اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

مراکز تحقیقات مشترک حوزوی و دانشگاهی راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مشترک حوزوی و دانشگاهی از ضروریات وحدت حوزه و دانشگاه است.

مراکز تحقیقات مشترک حوزوی و دانشگاهی راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمدحسین تقی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر درباره اصول اخلاقی اسلام و مسئله دعا و اهمیت آن، اظهار کرد: یکی از موانع اجابت دعا عیب‌جویی است.

وی ادامه داد: افراد عیب‌جو خودشان را از دیگران بهتر می‌دانند و این یک بیماری است که همه را بد و خودش را خوب می‌بیند و پیامبر اسلام (ص) فرمود همین عیب برای شخص کافی است که عیبی را درباره دیگران بگوید که خودش آن را دارد.

خطیب جمعه رودسر افزود: بیان معایب دیگران اگر درست و سازنده باشد هدیه‌ای است که به آنها داده می‌شود و همانگونه که امام صادق (ع) فرمود بهترین دوستان من کسانی هستند که عیب من را به من هدیه کنند و بگویند.

وی با بیان اینکه از نگاه دین مومنان پیکر واحد هستند و نباید بر یکدیگر عیب بگیرند، ابراز کرد: تخریب مؤمن، همان تخریب خودش است و پیامبر (ص) فرمود به دنبال عیب مسلمانان نباشید.

تقی‌زاده در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید تندگویان، به مناسبت روز پژوهش بر ضرورت رونق و اهمیت پژوهش در توسعه و پیشرفت تاکید کرد.

وی به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح (ره) و روز وحدت حوزه و دانشگاه اذعان کرد: باید برای تحقق و تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه با تألیف کتاب‌های معارف اسلامی مناسب و اعزام حوزویان فرهیخته و با تقوی به دانشگاه‌ها برای تدریس معارف اسلامی گام برداشت.

خطیب جمعه رودسر راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مشترک حوزوی و دانشگاهی و برنامه‌ریزی‌های درازمدت برپایه همکاری‌های صمیمانه هر دو نهاد و رسمیت یافتن حوزه و دانشگاه از نظر یکدیگر و ... را از ضروریات وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد.

وی با اشاره به سمینار اساتید کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی در ایران و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید، گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه‌های مهمی به اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام فرمودند که باید اولاً حرکت‌های سابق و فعلی امت اسلامی آسیب‌شناسی شود و نقاط ضعف آن شناسایی و اصلاح شود و سپس اهداف بیداری اسلامی برای ملت‌ها و انقلابیون به خوبی تبیین شود تا سردرگمی پیش نیاید و اهداف انقلابیون که اسلام است مورد توجه قرار گیرد و اسلام همواره محوریت این حرکت‌ها را قبل از پیروزی و به‌هنگام پیروزی و پس از آن را داشته باشد.

تقی‌زاده یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بیداری اسلامی به قدری تعمیق و گسترش یافته است که دشمنان حتی از کلمه بیداری اسلامی وحشت دارند و تلاش می‌کنند نام دیگری بر آن بگذارند.

انتهای پیام/2300/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول