اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در اهواز مطرح شد

لزوم غنی‌کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با قرآن

خبرگزاری فارس: یک مؤذن لنده‌ای از دانش‌آموزان خواست اوقات فراغت خود را با قرآن غنی کنند و از مطالعه کتاب‌هایی که باعث تزلزل اعتقاداتشان می‌شود،‌ بپرهیزند.

لزوم غنی‌کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با قرآن

مهدی کمالی در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: قرآن تأثیر زیادی بر زندگی ما دارد و روز و شب خود را با آن پیش می‌بریم.

وی افزود: قرآن باعث می‌شود که ما نتوانیم هر رفتاری را انجام دهیم نه اینکه محدود باشیم بلکه قرآن باعث می‌شود رذایل اخلاقی از ما دور شوند و به سراغ آن نرویم.

این دانش‌آموز مقطع پیش دانشگاهی در ادامه به برخورد شایسته مردم با قاریان و افراد قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن باعث شده تا رفتار ما با مردم بهتر از دیگران باشد و مردم نیز به ما احترام زیادی می‌گذارند.

این شرکت کننده در مسابقات قرآنی کشوری، قرآن را به عنوان یکی از عوامل موفقیت زندگی انسان دانست و گفت: ما هر چه بیشتر به قرآن نزدیک شویم و از آن بهره ببریم در کار‌ها و امور زندگی خود موفق‌تر خواهیم بود.

کمالی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی برای سعادت دنیای خود نکات زیادی را از قرآن استخراج و به آن عمل می‌کنند چرا ما مسلمانان که کتاب خدا متعلق به ماست از آن استفاده نبریم.

این جوان کهگیلویه‌ای در ادامه به بیان تأثیرات قرآن در زندگی خود اشاره کرد و افزود: انس با قرآن باعث شده تا از اوقات فراغت خود بیشتر استفاده کنیم.

وی بار دیگر به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد که اوقات فراغت خود را در طول شبانه روز با کتاب آسمانی غنی کنند.

این دانش آموز لنده‌ای عنوان کرد: جوانان و نوجوانان به قرآن روی بیاورند و از خواندن کتاب‌هایی که باعث تزلزل اعتقاداتشان می‌شود، بپرهیزند.

کمالی با بیان این‌که دوست خوب تأثیر زیادی در شکل‌گیری زندگی انسان دارد، تصریح کرد: دوستان قرآنی می‌توانند ما را به سمت سعادت و قرآنی شدن راهنمایی کنند اما اگر با دوستان بد همنشین شویم آن‌ها باعث انحراف ما می‌شوند و نمونه‌های زیادی از این نوع دوستی‌ها را در طول تاریخ دیده‌ایم.

گفتنی است، هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در روزهای 21 و 22 آذرماه در اهواز برگزار شد.

انتهای‌پیام/2247/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول