اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان 8 سال شطرنج جهان

قرائت قرآن تمرکزم را در شطرنج افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: قهرمان هشت سال شطرنج جهان 2012 اسلوونی گفت: بی‌وضو و قرآن در روبروی حریفم نمی‌نشینم و آیه الکرسی را که در مسابقات به من تمرکز و آرامش می‌دهد، همیشه زمزمه می‌کنم.

قرائت قرآن تمرکزم را در شطرنج افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، بعدازظهر امروز از قهرمان زیر هشت سال شطرنج جهان «مطهره اسدی» در منزل وی دیدار و تجلیل شد.

احمد سعادتمند مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران در دومین روز از انتصاب خود به مدیرکلی ورزش و جوانان استان مازندران، به همراه فرماندار و رئیس اداره تربیت بدنی قائمشهر در این دیدار حضور داشتند.

سعادتمند در این دیدار، از قائمشهر به عنوان عصاره ورزش مازندران یاد کرد و با تاکید بر توجه خود بر اجرای زیر ساخت‌های ورزش مازندران در برنامه‌های کوتاه، بلند و میان مدت، توسعه و حمایت از ورزش بانوان، ورزش روستایی و همگانی را مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از ورزش قهرمانی تصریح کرد: ورزش مازندران روند توسعه و پیشرفت را در پیش داشته است که در این روند هیئت‌های ورزشی موفق باید جایگاه‌شان ارتقا یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، حمایت همه جانبه از ورزش بانوان را در چارچوب قوانین و آداب اسلامی یک اصل مهم دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

خواندن آیه الکرسی را در مسابقات هرگز فراموش نمی‌کنم

مطهره اسدی برازنده قهرمانی جهان است دختری هشت ساله که در رفتار و گفتار نمونه است.

وی چنان با عزت و اعتماد به نفس سخن می‌گوید و گام بر می‌دارد  که گمان لحظه‌ای شکست یا کوتاه آمدن در مقابل حریف را کسی به خود راه نخواهد داد.

استاد فیده جهان می‌گوید: با خودم شرط بستم که آیه الکرسی را در مسابقات فراموش نکنم و بدون وضو بر میز مسابقات ننشینم.

وی افزود: در مسابقات جهانی اسلوونی قرآن می‌خواندم و به محض ساعت زدن حریف آیه الکرسی را شروع می‌کردم چون اوایل خیلی استرس داشتم ولی بعد از خواندن آیه الکرسی آرامشم زیاد شد.

پدر مطهره که نتوانست در این دوره از مسابقات فرزندش را همراهی کند، گفت: در منزل و لحظه به لحظه مسابقات را کنترل می‌کردم و از همسرم که در اسلوونی حضور داشت از حالات روحی و طرز نشستن مطهره سئوال می‌کردم چون نوع نشستن وی را می‌شناسم اگر با جسارت نشست برنده اوست.

مهدی اسدی خاطرنشان کرد: در بازی آخر که دخترم، برای قهرمانی مقابل ملک سلیمان آذربایجانی نشست خواندن قرآن و آیه الکرسی مطهره باعث اعتراض شد و علت اعتراض هم این بود که آوردن این کلمات ممکن است تقلب باشد وقتی داور با مطهره صحبت کرد او گفت: من مسلمانم، تا قرآن نخوانم بازی نخواهم کرد که بعد از پایان بازی مادر دختر آذربایجانی به تاسی از دخترم قرآن را روی میز دخترش برد تا با توسل به قرآن به پیروزی برسد.

وی با اشاره به یکی از مسابقات سخت مطهره در اسلوونی بیان داشت: دخترم در این بازی لحظات دشواری داشت و نمی‌توانست به خوبی بازی کند او به من گفت: در این لحظه فقط اسم امامزاده محلمان را صدا کردم که به دادم برسد که همین طور هم شد و راه حل عالی پیدا کردم و حریفم وادار به قبول شکست شد.   

وی همچنین افزود: ما وظیفه‌ خود را انجام خواهیم داد، ولی بعد از خدا دست یاری و نیاز به سوی شما مسئولان دراز می‌کنیم تا حمایت خود را از مطهره دریغ نکنید.

رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر نیز با اشاره به تخصیص اعتبارات برای احداث سالن شطرنج در طبقه فوقانی سالن ورزشی تختی قائمشهر اذعان داشت: این سالن برای تکمیل تجهیزات کلاس‌های آموزشی و برگزاری مسابقات نیازمند 20 میلیون تومان اعتباراست تا بتواند جوابگوی ظرفیت بالای قهرمانان شطرنج، علاقمندان و نوظهوران آینده این رشته ورزشی در شهرستان باشد.

به گزارش فارس، مطهره اسدی تنها نماینده بدون باخت ایران و قهرمان زیر هشت سال جهان در مسابقات جهانی  شطرنج 2012 است که با 10 بازی بدون شکست توانست قهرمانی زود هنگام خود را جشن بگیرد و با غلبه بر حریف کانادایی در بازی تشریفاتی یازدهم رکورد دنیا را به خود اختصاص دهد.

اسدی مدال طلای  قهرمانی خود را  از گری کاسپاروف «اسطوره شطرنج جهان» که مطهره را فنی ترین شطرنج باز و پدیده مسابقات جهانی 2012 نامید دریافت کرد.

انتهای پیام/86008/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول