اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

آمادگی بوشهر برای مقابله با حوادث طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تمام امکانات استان بوشهر برای مقابله با حوادث طبیعی به ویژه سیل آماده است.

آمادگی بوشهر برای مقابله با حوادث طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به احتمال بارندگی از امروز تا عصر پنج‌شنبه در استان بوشهر همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی موظفند همه امکانات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث را به کار گیرند.

رستمی با بیان اینکه آموزش مردم قبل از وقوع سیل برای پیشگیری از حوادث احتمالی امری ضروری است، گفت: صدا و سیما قبل از وقوع بارندگی باید مردم را از بروز هرگونه حوادث آگاه کند، ضمن اینکه اکنون تمام امکانات استان برای مقابله با حوادث طبیعی به‌ویژه سیل آماده است.

جانشین مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه در زمان بروز بحران بازارهای شایعه داغ می‌شود، تاکید کرد: برای اطلاع‌رسانی در مرکز استان، استاندار به عنوان رئیس ستاد، معاون عمرانی به عنوان جانشین ستاد و مدیریت بحران استانداری و در شهرستان‌ها فرمانداران موظفند اطلاع‌رسانی کنند و انتشار خبر از دیگر موارد برای جلوگیری از شایعات ممنوع است.

رستمی با بیان اینکه تمام امکانات برای کاهش حوادث به کار گرفته شده است، تأکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی موظف است پل‌های در مسیر جاده‌ها و شهرداری‌ها مسیرهای درون‌شهری را لایروبی کنند تا از متوقف شدن آب جلوگیری شود.

وی با قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی که در جاری شدن سیل هفته گذشته تلاش‌های فراوانی کرده‌اند، گفت: این بارندگی اگر چه خساراتی به بار آورد، ولی موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شد و به میزان 140 میلیون متر مکعب ذخیره آبی در منابع استان شد.

وی افزود: این بارندگی با توجه به اینکه پس از هفت سال خشکسالی پیاپی در استان رخ داد موجب شد بین 60 تا 70 میلیون متر مکعب آب در بندهای آبیاری ذخیره شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با قدردانی از وزارت جهادکشاورزی که پس از وقوع سیل گروه‌هایی به استان اعزام کردند گفت: این گروه در حال بررسی خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی و جبران خسارت به کشاورزان است.

رستمی همچنین از وزارت نیرو که پیگیر خسارت وارده به تاسیسات آب و برق شدند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/ر/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول