اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم خواستار شد

مشارکت خانواده‌ها در کاهش حوادث موتورسیکلت‌ها

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بر لزوم آگاه‌سازی و آموزش به خانواده‌ها در خصوص خطرات استفاده از موتورسیکلت تاکید کرد.

مشارکت خانواده‌ها در کاهش حوادث موتورسیکلت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم در تحقق جامعه ایمن موضوع موتورسواران و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از این وسیله نقلیه است، افزود: با توجه به تعداد بی‌شمار استفاده از موتورسیکلت در استان و متاسفانه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، باید در دوره‌های آموزشی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خانواده‌ها را با عواقب و خطرات استفاده غیر اصولی از موتورسیکلت آشنا کرد.

وی تاکیدکرد: حضور جدی و تاثیرگذار خانواده‌ها در مناسبات اجتماعی غیر قابل انکار است و بی‌شک تصمیم‌سازی خانواده‌ها و نظارت آنها بر رفتار فرزندان تا حد زیادی از حوادث و سوانح موتورسیکلت و تلفات انسانی جلوگیری می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم سرعت را یکی از علل اصلی گرایش افراد مختلف به ویژه جوانان به موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از نظرات کارشناسی افراد توانمند در این حوزه، انجام یک پژوهش دقیق میدانی و کاربردی و اقدامات فرهنگی، دیدگاه افراد را نسبت به این موضوع تغییر داد.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد پیست‌های موتورسواری و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با ایجاد زیرساخت‌های لازم را از راه‌های کاهش استفاده از موتورسیکلت در سطح شهر برشمرد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول