اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر لاهیجان:

ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان عمر ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را بالای 20 سال و فرسوده خواند و گفت: ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است.

ناوگان عمومی لاهیجان نیازمند نوسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جواد نجار تمیزکار در همایش تببین جایگاه سازمان حمل و نقل و تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل درون شهری این شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری لاهیجان، فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 26 آذر سال 1362 در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالای وارداتی و مایحتاج مردم را آزمون بزرگی برای فعالان این عرصه در دفاع از نظام مقدس اسلامی دانست که از آن آزمون سربلند بیرون آمده بودند.

وی با تبریک فرا رسیدن روز حمل و نقل، آن را روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و دیگر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اظهار کرد: برخی‌ها با بی‌مهری نسبت به قشر پر تلاش حمل و نقل درون شهری و برون شهری رفتار می‌کنند، قشری که با کم‌ترین درآمد با بیشترین مشکلات دست و‌پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل عمومی مشکلات زیادی وجود دارد، تصریح کرد: این امر نیازمند توجه خاص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

نجارتمیزکار، ادامه داد: به دنبال تدوین آیین‌نامه حمل و نقل بین شهری برای مسافت 20 کیلومتر مشکلاتی وجود دارد که نیازمند مدیریت است.

وی مشکلات دیگر حمل و نقل عمومی را افزایش نرخ کرایه‌ها بیان کرد و افزود: طبق قانون، افزایش یا کاهش نرخ کرایه‌ها بر عهده شورای اسلامی شهر است که با فشار دستگاه‌های نظارتی مواجه است و در این راستا موازی کاری وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان، ابراز کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مسئولیت نظارت بر حمل و نقل درون شهری  بر عهده سازمان حمل و نقل و زیر نظر شورای اسلامی شهر  و شهرداری است، اما همچنان موسسات اتومبیل کرایه و تاکسی تلفنی‌ها با یکدیگر درگیر و سردرگم هستند و باید قانون حمل و نقل درون شهری که مدیریت و نظارت و سازماندهی آن بر عهده سازما‌ن‌های حمل و نقل شهرداری‌هاست اجرا شود.

وی، با تصریح بر اینکه بسیاری از خودروها و تاکسی‌های درون شهری فرسوده هستند، خاطرنشان کرد: عمر این ناوگان‌های عمومی بیش از 20 سال است و با توجه به گردشگر بودن شهر لاهیجان نیاز به نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و تسهیل منابع مالی و بانکی دارد.

نجار تمیزکار از نماینده مردم لاهیجان خواست تا به مشکلات مطروحه در بخش حمل و نقل به صورت ویژه رسیدگی و  آن را در مجلس پیگیری کند.

در پایان همایش مذکور فعالان حمل و نقل عمومی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/84001/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول