اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل:

نوسازی ناوگان کشاورزی بهره‌وری را افزایش داده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نوسازی ناوگان بخش کشاورزی سبب شده است تا بهره‌وری و کارآیی به سرعت افزایش یافته و بستری مناسب برای توسعه مکانیزاسیون فراهم آورده است.

نوسازی ناوگان کشاورزی بهره‌وری را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی عصر امروز در جلسه توسعه و افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی اظهار داشت: افزایش ضریب مکانیزاسیون در این بخش در حقیقت در توسعه کیفی و کمی مؤثر است و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا پیش از این بتوانیم اهدافمان را در ترویج و توسعه کشاورزی نوین و ارگانیک فراهم آوریم.

وی به فعال بودن بیش از 18 هزار دستگاه کمباین و تراکتور فرسوده اشاره کرد و افزود: با پرداخت تسهیلات از محل توسعه بخش کشاورزی شاهد نوسازی و تعویض این ادوات در سطح استان هستیم.

پرتوی تصریح کرد: بخشی از این پرداختی‌ها برای خرید دستگاه‌های جدید به ویژه ادوات کشاورزی متنوع اختصاص یافته و در یک برنامه‌ریزی سه ساله می‌توانیم ناوگان فرسوده بخش کشاورزی خود را به صورت کامل نوسازی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بانک‌ها برای نوسازی این ناوگان و ادوات کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید بانک‌ها عامل پرداخت تسهیلات کشاورزی از سهمیه تعیین شده در این حوزه باشند تا شاهد خرید یا تعویض ادوات کشاورزی و برخورداری از مزایای متنوع باشیم.

وی از این استان به عنوان قطب کشاورزی یاد کرد و بیان داشت: سالانه بیش از چند میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود که برای پا برجا نگه داشتن واحدهای تولیدی و صنعتی باید اقدامات حمایتی و پرداخت سرمایه در گردش را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: تسهیلاتی که کمتر از 50 میلیون تومان باشد در کارگروه‌های شهرستانی توسعه بخش و بالاتر از آن در کارگروه‌های استانی که هر دو هفته یک بار جلسات آن با حضور استاندار برگزار می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

پرتوی همچنین با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به توسعه کشاورزی گفت: بیش از یک‌هزار و 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه این بخش اختصاص یافته است.

به گفته معاون اقتصادی جهاد کشاورزی استان از تسهیلات پرداخت شده بخش عظیمی تاکنون جذب شده و این روند همچنان با گستردگی خاص در حال انجام است.

وی از کشاورزی به عنوان اساس و محور توسعه همه‌جانبه استان یاد کرد و اظهار امیدواری کرد با پرداخت تمام و کمال تسهیلات اشتغالزایی مناسب بهتر از گذشته فراهم آید.

در این جلسه مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت سهمیه اختصاص یافته به استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: ‌آنچه در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه به استقبال زارعان، کشاورزان و فعالان این بخش است که می‌تواند بخش عظیمی از خلأهای احتمالی را برطرف کند.

عقیل وکیلی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم برای تمامی متقاضیان واجد شرایط خرید ادوات کشاورزی با آورده اولیه تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنیم تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها در مدت زمان کم به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/62006/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول