اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس خبر داد

شناسایی 40 اتوبوس غیر فعال در بندرعباس/ فعالیت 100 اتوبوس در ناوگان عمومی بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس از شناسایی و فعال‌سازی تعداد 40 دستگاه اتوبوس غیر فعال در ناوگان عمومی این شهر خبر داد و گفت: تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس به 100 دستگاه رسیده است.

شناسایی 40 اتوبوس غیر فعال در بندرعباس/ فعالیت 100 اتوبوس در ناوگان عمومی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی معین‌وزیری امروز در نشستی در رابطه با روز حمل و نقل به تشریح عملکرد سازمان اتوبوسرانی بندرعباس پرداخت و اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی شهر و حومه بندرعباس در سال 91 با استفاده از نیروهای کارآمد و بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی سعی در افزایش خدمات خود داشته است.

وی ادامه داد: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق نوسازی، تعمیر و سرویس روزانه، راه‌اندازی ایستگاه‌های مکانیزه و همچنین جایگاه سوخت ویژه ناوگان شهری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی در سال 91 بوده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در ادامه به اقدامات این سازمان در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان اتوبوسرانی در این حوزه بازسازی و فعال کردن اتوبوس‌های غیر فعال بوده است که در این راستا اتوبوسرانی برای استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان برای خدمات رسانی به شهروندان بیش از 40 دستگاه اتوبوس غیرفعال را شناسایی و فعال کرد.

معین وزیری یکی دیگر از اقدامات این حوزه را افزایش خطوط اتوبوسرانی اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به گسترش و توسعه روز افزون شهر بندرعباس، سازمان اتوبوسرانی نیز در راستای پوشش حداکثری شهر، تعداد خطوط اتوبوسرانی را افزایش داد که این مسئله طبق نظرسنجی‌ها رضایتمندی شهروندان را نیز به همراه داشته است.

وی همچنین از افزایش میزان جابجایی مسافر به وسیله اتوبوس طی سال 91 در بندرعباس خبر داد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته حداکثر 40 تا 50 دستگاه اتوبوس در بندرعباس فعالیت می‌کردند که این آمار در حال حاضر به 100 دستگاه اتوبوس رسیده و میزان استفاده شهروندان از اتوبوس از هشت درصد به 17 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی خطوط ویژه مینی بوس در محلات بندرعباس اشاره کرد و گفت: با توجه به ساختار قدیمی برخی محلات بندرعباس و پس از انجام بررسی‌های مختلف خطوط ویژه مینی بوس در این محلات راه اندازی و در حال حاضر 26 دستگاه مینی بوس در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

معین وزیری همچنین افزایش ناوگان اتوبوس‌های شهری، اعزام اتوبوس به موقعیت‌ها و برنامه‌های خاص، چاپ و توزیع دفترچه سرویس و نگه‌داری اتوبوس و ارائه خدماتی از قبیل تعویض لاستیک و باتری، تعمیر کولر و موتور اتوبوس و همچنین پرداخت هزینه‌های بیمه از محل یارانه‌ها را از دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در سال 91 عنوان کرد.

به گفته وی ساماندهی مینی‌بوس‌های شهری از جمله دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در سال 91 بوده که در این طرح بیش از هزار دستگاه مینی بوس خصوصی و سازمانی، شماره گذاری و ساماندهی شدند که مینی‌بوس‌های شرکت کننده در این طرح از مزایایی همچون بیمه با نرخ مناسب بهره بردند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود گفت: سازمان اتوبوسرانی به دلیل صیانت از اموال عمومی و جلوگیری از صدمات زیان بار و غیرقابل جبران به موتور خودروها نسبت به تهیه دستگاه آنالیز روغن اقدام کرد که به زودی این آزمایشگاه آنالیز روغن افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول