اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بارش تگرگ

300 هکتار از باغات میوه بهشهر خسارت دیدند / ارزش میوه‌ها 10 میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: 300 هکتار از باغات مرکبات این شهرستان طی روزهای اخیر بر اثر بارش تگرگ، خسارت دیدند.

300 هکتار از باغات میوه بهشهر خسارت دیدند / ارزش میوه‌ها 10 میلیارد تومان

غلامرضا قنبری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر با اشاره به فصل برداشت انواع پرتقال و نارنگی اظهار داشت: بر اثر بارش تگرگ هفته گذشته در مناطق دشت، 300 هکتار از باغات میوه روستاهای« زینه وند» و «زاغمرز» که دارای بیش از 6 هزار تن محصول بودند دچار خسارت شدند.

وی افزود: ارزش این میوه‌ها به 10 میلیارد تومان می‌رسید.

دبیر کارگروه کشاورزی شهرستان بهشهر در قسمت دیگری از این گفت‌وگو درباره خسارت‌های سیل 22 مهر به بخش کشاورزی گفت: یک‌هزار و 700 هکتار از مزارع کشاورزی بهشهر خسارت دیدند که می‌توان به 500 هکتار از مزارع کلزا و شبدر تازه کشت شده، 150 هکتار مزرعه سویا در زمان برداشت و آبگرفتگی 120 هکتار از باغات مرکبات اشاره کرد.

قنبری افزود: علاوه بر این، 22 واحد دامداری، 22 واحد مرغداری، سه دهنه پل بین مزارع، سه دهنه قنات و 97 کیلومتر جاده بین مزارع هم خسارت دیدند.

وی درباره جبران خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی گفت: برای جبران این خسارت‌ها 700 میلیون تومان در نظر گرفته شد در حالیکه میزان واقعی خسارات بیش از دو میلیارد تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 کشاورز برای دریافت تسهیلات 3 میلیون تومانی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش فارس، شهرستان بهشهر دارای 72 نوع محصول زراعی و باغی است که به‌طور مثال سالانه 135 هزار تن انواع مرکبات به ارزش 60 میلیارد تومان تولید می‌کند.

انتهای پیام/86001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول