اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بار فروشان ارومیه تاکید کرد

ضرورت برخورد بازرسان با عرضه میوه داخلی با برند خارجی

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه بار فروشان ارومیه گفت: برخورد بازرسان مجمع امور صنفی با عرضه کنندگان میوه و مرکبات تولید داخلی با برندهای خارجی ضروری است.

ضرورت برخورد بازرسان با عرضه میوه داخلی با برند خارجی

قاسم عزتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین چالش در حوزه تولید میوه و مرکبات داخلی فروش محصولات داخلی با برندهای خارجی است که انتظار می‌رود مجمع امور صنفی با پیگیری‌های لازم مانع از ادامه این روند در حمایت از تولیدات داخلی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر مرکبات و میوه به ویژه در رابطه با میوه‌های استراتژیک استان همچون سیب وجود ندارد تصریح کرد: میوه اصلی استان سیب درختی و انگور است و میوه‌های غیر از این، با توجه به اینکه از استان‌های دیگر وارد می‌شود به دلیل هزینه حمل و نقل آن گران تمام می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در برخی موارد میوه و مرکبات تولید داخل با برندهای خارجی عرضه می‌شود و این در حالی است که به غیر از موز ما نیازی به واردات میوه و مرکبات نداریم و تولیدات داخلی به خوبی پاسخگوی نیاز فعلی است.

رئیس اتحادیه بار فروشان اضافه کرد: ورود محصولات وارداتی به کشور سبب می‌شود علاوه بر اینکه قیمت این نوع محصولات نسبت به نوع داخل افزایش چند برابر پیدا کند میوه‌های داخلی نیز در انبار‌ها و سردخانه‌ها فاسد شود.

عزتی متذکر شد: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا در حال حاضر یک هزار و 200 تن هندوانه ذخیره‌سازی شده که این میزان هندوانه از میناب و بندرعباس خریداری شده و در انبارهای استان ذخیره شده و در صورت اینکه این مقدار پاسخگوی نیاز نباشد اقدام به خرید دوباره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه و همچنین دستمزد کارگر سبب افزایش قیمت میوه می‌شود، اذعان داشت: در ارتباط با قیمت میوه و مرکبات شب یلدا امسال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول