اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

سالانه 77 هزار و 600 تن میوه در نهاوند تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالانه 77 هزار و 600 تن انواع میوه تابستانی و پاییزه در باغات شهرستان نهاوند تولید می‌شود.

سالانه 77 هزار و 600 تن میوه در نهاوند تولید می‌شود

احد ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: ‌شهرستان نهاوند به واسطه وجود سراب‌ها، چشمه‌ها و قنات‌های پر آب و خروشان و اراضی حاصلخیز در تولید محصولات زراعی، باغی، شیلات و لبنیات حائز رتبه‌های برتر استان و از شهرستان‌های موفق در این زمینه است.

وی از وجود بیش از 11 هزار و 500 هکتار باغات میوه در نهاوند خبر داد و افزود:‌ از این میزان باغ تعداد 10 هزار و 409 هکتار باغات مثمر و مابقی نیز غیرمثمر هستند که تا دو سال آینده به ثمر می‌رسند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت:‌ سالانه 77 هزار و 600 تن انواع میوه تابستانی و پاییزه در باغات شهرستان نهاوند تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاوند در زمینه تولید سیب درختی حائز رتبه برتر استان است، تصریح کرد: 2 هزار و 200 هکتار از باغات به این محصول اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از 31 هزار تن سیب درختی تولید و روانه بازار مصرف شود.

ظفری یکی از نیازهای اساسی این شهرستان را ایجاد صنایع تبدیلی و نگه‌داری میوه‌ها عنوان کرد و گفت: وجود سردخانه یکی از ضروریات بخش کشاورزی است زیرا به علت کمبود سردخانه و مراکز نگه‌داری مناسب، باغداران و کشاورزان مجبورند محصول تولیدی خود را سریعاً به واسطه‌ها بفروشند که انجام این کار برای آنها سود چندانی در بر ندارد.

وی ادامه داد:‌ میانگین تولید سیب در کشور به ازای هر یک هکتار 16 تن و 854 کیلوگرم، در استان همدان 18 تن و 71 کیلوگرم و در شهرستان نهاوند 22 تن است که میانگین تولید و برداشت محصول سیب درختی در نهاوند شش تن بیشتر از تولید کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند یادآور شد:‌ هرس به موقع، سم‌پاشی علیه آفت‌های درختی، آبیاری به موقع و برداشت به موقع و اصولی از نکات حائز اهمیت در افزایش تولید و سوددهی باغداران نهاوند به شمار می‌رود.

وی افزود: برای آشنایی بیشتر باغداران با علوم مدرن و پیشرفته کشاورزی به ویژه باغداری، دوره‌های آموزشی به صورت عملی در سطح شهرستان در محل مدیریت جهاد برگزار می‌شود و در این راستا نیز تعدادی از باغداران به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار اعزام شده‌اند.

ظفری در پایان سخنانش به اهمیت همکاری باغداران و کشاورزان با کارشناسان باغبانی اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه این همکاری و ارتباط بیشتر باشد میزان افزایش تولید و سوددهی کشاورزان و باغداران نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول