اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتاق فکر انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد:

تدوین سند نهضت مطالعه کتاب نقش انکارناپذیری در فرهنگ مطالعه دارد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته برنامه‌ریزی و اتاق فکر انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت:هدف اصلی ما از توسعه ارتباط انجمن با گروه‌های مختلف اجتماعی ترویج فرهنگ مطالعه بین اقشار است.

تدوین سند نهضت مطالعه کتاب نقش انکارناپذیری در فرهنگ مطالعه دارد

شاهرخ عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آنچه که معمولا در گزارش فعالیت‌های مختلف و از جمله در ارائه گزارش فعالیت‌های هفته کتاب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، تحلیل مقایسه‌ای میان وضعیت‌های مشابه گذشته و حال حاضر است.

وی بیان کرد: در رابطه با برنامه‌های هفته کتاب نیز باید برنامه‌های سال‌ جاری با برنامه‌های سال گذشته هم از نظر رشد کمی و کیفی برنامه‌ها و هم از نظر تنوع و نوآوری در برنامه‌ها متفاوت باشد.

عربشاهی یادآور شد: تهیه و تدوین سند نهضت مطالعات مفید به ابتکار و اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اقتباس از انقلاب کتاب در یکی از کشورهای آمریکای لاتین و تصویب آن سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از دو حیث بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در این سند؛ در رابطه با دو حوزه گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و توسعه و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای؛ نقشه راه ارائه می‌شود. علاوه بر این، دستگاه‌های متعددی نیز درگیر موضوع کتاب و کتاب‌خوانی می‌شوند.

مسئول اتاق فکر انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد افزود: هدف اصلی از توسعه ارتباط انجمن با گروه‌های مختلف اجتماعی ترویج فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف بوده است.

عربشاهی خاطر نشان کرد: از آنجا که هدف اصلی ترویج کتاب‌خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی‌های عمومی و شغلی و حرفه‌ای شهروندان است؛ یکی از گروه‌های بسیار مهم تاثیرگذار در این حوزه؛صنوف مختلف هستند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول