اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد منوجان خبر داد

برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی در آسمینون منوجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان گفت: نمایشگاه کتاب عاشورایی به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بخش آسمینون این شهرستان برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی در آسمینون منوجان

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حسن کوه‌پیما ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها در بخش آسمینون از توابع این شهرستان برای استفاده بهتر از کتابخانه «آیت‌الله متعلم» روستای گداری خواستار انتقال این کتابخانه به مرکز شهر نودژ شد و اظهار داشت: باید با ایجاد شرایط فرهنگی گردهمایی مشترک انجمن کتابخانه‌ها را برگزار کرد.

وی از برگزاری نمایشگاه «کتاب عاشورایی» به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بخش آسمینون خبر داد و افزود: شهر نودژ شهری فرهنگی و دارای مفاخر فرهنگی بسیاری است بنابراین باید به ارتقای مسائل فرهنگی به ویژه در در بحث کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

کوه‌پیما با اشاره به آیات و روایات تصریح کرد: با توجه به اینکه در قرآن کریم نیز به بحث خواندن توصیه فراوانی شده است، باید تلاش کنیم تا به توصیه‌های گهربار آن به خوبی عمل کنیم.

بخشدار آسمینون نیز در این جلسه با بیان اینکه قرآن به عنوان قانون و راهکار دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی به صورت مکتوب درآمده است، اظهار داشت: با توجه به انتقال علم و دانش‌ انسان‌ها به نسل‌های آینده کتاب از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

جمشید سراجی عنوان کرد: کتاب با وجود پیشرفت علم و فناوری و دستیابی به وسایل ارتباطی و دیجیتالی بسیار همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در هر زمان و مکانی قابل استفاده است.

وی با تأکید بر استفاده صحیح از کتاب ابراز داشت: با مطالعه کتاب علاوه بر افزایش معلومات باید تلاش کنیم تا گفتار و رفتار خود را نیز اصلاح کرده و فرهنگ خود را ارتقاء دهیم.

سراجی با بیان اینکه کتاب در سطح مساجد و کانون‌ها باید گسترش یابد، خاطرنشان کرد:‌ باید با استفاده از افکار و نظرهای یکدیگر گام‌های اساسی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه برداشته شود.

وی گفت: همچنین باید با ایجاد فضاسازی مناسب، راهنمایی و مشاوره و تأمین کتاب‌های مورد نیاز در کتابخانه‌ها با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در این راستا گام برداشت و با برنامه‌ریزی صحیح انگیزه لازم را برای استفاده از کتاب در مردم به وجود آورد.

انتهای پیام/80006/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول