اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در گفت‌‌وگوی اختصاصی با فارس مطرح شد

سایه سنگین سرپناه نامقاوم بر سر دانش‌آموزان / 618 کلاس درس خراسان‌جنوبی تخریبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 618 کلاس درس در این استان غیرمقاوم و تخریبی است.

سایه سنگین سرپناه نامقاوم بر سر دانش‌آموزان / 618 کلاس درس خراسان‌جنوبی تخریبی است

محمدرضا بیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: طرح نوسازی مدارس از سال 83 در سطح استان آغاز  شد و در این راستا یک‌هزار و 353 کلاس درس نامقاوم و تخریبی شناسایی شده است.

وی بیان داشت: تا مهرماه سال جاری نیز 735 کلاس درس در قالب یک‌هزار و 14 مدرسه تخریب و بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان داشت: همچنین 10 پروژه نوسازی مدارس در قالب 108 کلاس درس نیز در دست اجرا بوده و از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیکی با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس استان در قالب مقاوم و بهسازی لرزه‌ای در استان اجرا شده است، افزود: در این راستا از سال 84 تاکنون یک‌هزار و 646 کلاس درصد نیازمند به مقاوم‌سازی در استان شناسایی شده که از این تعداد تاکنون 410 کلاس درس مقاوم‌سازی شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را 438 میلیارد و 351 میلیون ریال خواند و تصریح کرد: کمبود کلاس درس در خراسان‌جنوبی نیز تا پایان آذرماه پایان می‌یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح 6-3-3 در مقطع ابتدایی مدارس نیاز به 70 کلاس درس داشته است و در حال حاضر تمام این کلاس‌ها در دست ساخت بوده که 70 درصد آن تحویل سازمان آموزش و پرورش استان شده است.

بیکی گفت: 30 درصد باقی‌مانده حدود 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان آذرماه به سازمان آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

وی از هزینه شدن یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان برای ساخت کلاس‌ها خبر داد و اظهار کرد: این مبلغ از محل کمک‌های مردمی، ملی و استانی بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی یادآور شد: این در حالی است که شهرستان بیرجند 16 کلاس درس کمبود داشته که 10 کلاس ساخته شده و مابقی در حال ساخت است.

انتهای پیام/69002/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول