اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بنیاد مسکن آمل خبر داد

صدور سند مالکیت 56 مسجد و تکیه وقفی در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بنیاد مسکن آمل گفت: تاکنون برای 56 مسجد و تکیه وقفی در شهرستان آمل سند مالکیت صادر شده است.

صدور سند مالکیت 56 مسجد و تکیه وقفی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اسماعیل علوی صبح امروز در ستاد احیای موقوفات شهرستان آمل با بیان اینکه با صدور سند مالکیت روستایی امکان شناسایی و شناسنامه‌دار کردن املاک وقفی وجود دارد، اظهار داشت: بخش مهمی از موقوفات از این طریق در روستاها دارای سند مالکیت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای بیش از 56 مسجد و تکیه وقفی در روستاهای شهرستان آمل سند مالکیت صادر شده است، افزود: در مراسم واگذاری اسناد مالکیت روستایی از واقفین این مساجد و تکایا به صورت نمادین نیز قدردانی می‌شود.

علوی با اعلام اینکه تاکنون 736 سند مالکیت به نفع اوقاف در شهرستان آمل صادر شده است، گفت: این اسناد به همان میزان و دانگی که اوقاف مدنظر داشت صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن آمل با بیان اینکه صدور این اسناد در قریب به 21 روستای این شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: با افزایش صدور سند روستایی میزان صدور اسناد مالکیت به نفع اوقاف نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل نیز با اشاره به اینکه اصل وقف و نذر با یکدیگر در ارتباط است شکی وجود ندارد، افزود: باید تمام موقوفات بر اساس نیات واقف به درستی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمد قنبری با بیان اینکه در گذشته موقوفات به نیات خالص و اثرگذاری انجام شده است گفت: عمل به این نیات خیر و برکت را برای جامعه به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه وقف سیدحسن ولی در روستای نیاک از 800 سال گذشته تاکنون باقی مانده و زمینه صلح و دوستی میان افراد را فراهم می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از موقوفات نیز وقف عزاخانه حسینی است که دیون آن بر عهده بهره‌گیرندگان آن است.

قنبری یادآور شد: یکی از ابزارهایی که می‌توان در قالب آن مردم را تشویق به پرداخت کرد، این است که اثر آن وقف باید در روستاها و مناطق نمایان شود تا روستاییان به پرداخت موقوفات تشویق شوند.

وی تاکید کرد: سهم موقوفات هر روستا در همان روستاها هزینه شود.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول