اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

روحانیت استان بوشهر همیشه وقف هدایت جامعه بوده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ هیچگاه به خود بسنده نکرده، بلکه همواره خود را وقف جامعه برای هدایت می‌کردند.

روحانیت استان بوشهر همیشه وقف هدایت جامعه بوده‌اند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر که در مصلای این شهر برگزار شد، گفت: روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ هیچگاه به خود بسنده نکرده، بلکه خود را وقف جامعه برای هدایت می‌کردند.

وی بیان کرد: زهد، تقوی، علم و اخلاق و ولایت‌مداری از مهم‌ترین ویژگی‌های روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ بوده است.

صفایی‌بوشهری افزود: اگر بخواهیم تاریخ روحانیت استان بوشهر را بررسی کنیم نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های بسیار است، چرا که عالمان استان بوشهر در عرصه علوم، حدیث، فقه، اصول، تفسیر، تاریخ، خط و هنر تلاش‌های بسیاری کرده‌اند که نیاز به تحقیقات وسیعی است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: علمای استان بوشهر در عرصه‌های مختلف از جمله علم و عرفان، تفسیر، طب آثار متعددی از خود به جای گذاشته‌اند و نام آنان در تاریخ همواره در غبار فراموشی بوده و هم اینک با این برنامه‌ریزی کاری بزرگ آغاز شده است تا انشاءالله نام و آثار آنان احیاء شود.

وی افزود: اولین کار این همایش تألیف دانشنامه مفاخر روحانی استان بوشهر است که برخی از آن‌ها در نمایشگاه ارائه شده است.

صفایی‌بوشهری گفت: روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ تنها به علم نپرداخته‌اند، بلکه در عرصه جهاد و مجاهدت و مقابله با تهاجم بیگانگان پرچم‌دار بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اینک روحانیت استان هماهنگ و یک‌صدا در کنار مقام معظم رهبری بر مبنای ولایت‌مداری ایستاده‌اند و با تمام وجود از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: میزان معیار تعیین سلامت و صحت در جریان‌های سیاسی، فردی، اجتماعی و فرهنگی در استان بوشهر با نگاه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: دنیا و آخرت باید بر مبنای ولایت‌مداری باشد و بنده به عنوان خادم مردم استان اعلام می‌کنم روحانیت استان با تمام قاطعیت از حریم ولایت و رهبر معظم انقلاب دفاع می‌کنند و در مقابل همه توطئه‌ها قاطعانه ایستاده‌اند.

انتهای پیام/66006/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول