اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان

توسعه همکاری ایران و مالزی به نفع جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: توسعه همکاری‌های ایران و مالزی در زمینه‌های مختلف به نفع جهان اسلام است.

توسعه همکاری ایران و مالزی به نفع جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی زاهدی در دیدار با سفیر مالزی در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و مالزی دو کشور توانمند در جهان اسلام هستند و توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه فناوری‌های نوین و مسائل تجاری و اقتصادی علاوه بر تقویت منافع دو جانبه به نفع جهان اسلام است.

وی با یادآوری نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در توسعه روابط دو کشور بیان داشت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای همکاری با پارلمان مالزی را دارد و می‌تواند با تقویت و گسترش مناسبات دو طرف مانند گردشگری، امور تحقیقاتی و پژوهشی، روابط مذهبی و ارتباطات تجاری از طریق اتاق‌های بازرگانی ایران و مالزی موثر واقع شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحریم‌های یک جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری پارلمان‌های دو کشور ایران و مالزی و بخش خصوصی دو کشور مذکور شد.

سفیر مالزی در تهران نیز در این نشست تصریح کرد: طی 30 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران و مالزی چه در سطح سیاسی و چه در مجامع بین‌المللی و سازمان‌های منطقه‌ای مانند جنبش عدم تعهد روابط بسیار مستحکمی داشته‌اند و در بسیاری از مسائل بین‌المللی اشتراکات فراوان دارند.

محمد صادق با اشاره به ارتقاء روابط تجاری مالزی با ایران نسبت به گذشته بیان کرد: مهم‌ترین زمینه همکاری‌های دو کشور برای توسعه روابط، ارتباط بیشتر مردم ایران و مردم مالزی است که در همین زمینه می‌بینیم بسیاری از ایرانیان در مالزی مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

در این دیدار آقایان عبدالرضا عزیزی، عبدالرحمان رستمیان و علیرضا منظری‌توکلی از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی نیز حضور داشتند که به صورت جداگانه بر اهمیت ارتقای همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی، امور علمی و پژوهشی و مسائل دارویی و بهداشتی تاکید کردند.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول