اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه موگادیشو سومالی:

ایران اهداف بیداری اسلامی را در جهان منتشر کرد/ ایران الگوی کشور‌های اسلامی

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه در موگادیشو سومالی گفت: ایجاد وحدت و استقلال در کشور‌های عربی و جهان اسلام ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد و ایران اهداف بیداری اسلامی را در جهان منتشر کرد.

ایران اهداف بیداری اسلامی را در جهان منتشر کرد/ ایران الگوی کشور‌های اسلامی

احمد الملکی در حاشیه سفر یک‌روزه خود به اصفهان به منظور بازدید از آثار و بنا‌های تاریخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به دلیل هم‌جواری ایران با کشور‌های عربی و اسلامی، انقلاب این کشور توانسته است روی کشور‌های دیگر تاثیر‌گذار باشد و ایران اهداف بیداری اسلامی را در جهان منتشر کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه توانسته است سبب ایجاد وحدت میان کشور‌های اسلامی و جهان عرب شود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران حاوی تمام محور‌ها و اهداف بیداری اسلامی است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز مشاهده می‌کنیم که اهداف و نتایج انقلاب اسلامی ایران بارور شده است، تصریح کرد: همچنین اثرات و نتایج انقلاب اسلامی ایران در کشور‌های عربی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران الگویی برای تمام کشور‌های اسلامی و جهان عرب است، ادامه داد: ایجاد وحدت و استقلال در کشور‌های عربی و جهان اسلام ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد

الملکی در پاسخ به این سؤال که آیا انقلاب‌های ایجاد شده در کشور‌های عربی و به ویژه مصر توانسته به اهداف خود دست پیدا کند، تاکید کرد: انقلاب مصر یک انقلاب نو‌پا و جدید به شمار می‌رود و در حال حاضر نمی‌توانیم در راستای این انقلاب و نتایج حاصل از آن قضاوت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب مصر هنوز از مشکلاتی رنج می‌برد، افزود: نوشتن قانون اساسی مصر و اختلاف‌ها و گسستگی‌های داخل کشور مصر از مهم‌ترین این مشکلات به شمار می‌رود.

استاد دانشگاه موگادیشو با بیان اینکه البته گسستگی‌ها و اختلاف‌های ایجاد شده در هر انقلابی امری طبیعی است، گفت: در صورتی که کشور مصر این مشکلات را پشت سر بگذارد به بیداری اسلامی حقیقی و واقعی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران از پیشرفت‌های نظامی و علمی قابل توجهی برخوردار است، اظهار کرد: امروز ایران به عنوان یک الگوی نمونه و شخصیت بارز در منطقه و برای تمام کشور‌های جهان عرب و اسلام تبدیل شده است.

انتهای پیام/2301/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول