اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس شهرستان زنجان:

زنجان 37 پایگاه امداد و نجات دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زنجان تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان زنجان را 37 پایگاه اعلام کرد.

زنجان 37 پایگاه امداد و نجات دارد

مرتضی ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از وجود 37 پایگاه امدادی در سطح استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: 11 پایگاه از این مجموع شهری است.

وی افزود: 26 پایگاه از مجموع پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در استان زنجان جاده‌ای هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زنجان از آماده‌باش نیروهای امدادی در این ایام خبر داد و گفت: این نیروها به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به متقاضیان هستند.

وی تعداد نیروهایی که با فوریت‌های پزشکی طرح زمستانی همکاری می‌کنند 250 نفر اعلام و اضافه کرد: این نیروها در این راستا از 56 آمبولانس جدید که تجهیزات خاصی را دارند، استفاده می‌کنند.

*مرگ و میر مادران باردار از شاخص‌های توسعه بهداشتی محسوب می‌شود

ترابی کمک به بیماران در راه‌مانده به ویژه بیمارانی که به دلیل بسته شدن راه‌ها امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند را از دیگر وظایف فوریت‌های پزشکی در ایام زمستان اعلام کرد.

وی به اقدامات مثبت فوریت‌های پزشکی در کمک به مادران باردار در زمستان سال گذشته اشاره و تصریح کرد: مرگ و میر مادران و نوزادان از شاخص‌های توسعه بهداشت کشورها محسوب می‌شود.

رئیس اورژانس شهرستان زنجان تصریح کرد: همه موارد اعلام شده به اورژانس در مورد مادران باردار با موفقیت به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

وی از تجهیز پایگاه‌های اورژانس به کمک‌های لوازم اولیه مانند پتو و خوراکی خبر داد و ادامه داد: این اقلام برای کمک به در راه‌ماندگان در نظر گرفته شده است.

ترابی گاز گرفتگی را یکی از عملیات‌های مهم اورژانس عنوان و تصریح کرد: این عملیات به صورت ویژه پایش و اطلاعات مورد نظر آنها به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌شود.

*مرکز فوریت‌های پزشکی به آمبولانس‌های کمک‌دار نیاز دارد

وی عدم وجود آمبولانس‌های کمک‌دار برای انجام عملیات در مناطق صعب‌العبور را از مشکلات اورژانس دانست و اضافه کرد: برای تهیه این نوع آمبولانس قول‌هایی داده شده است ولی تاکنون بودجه‌ای به این امر تخصیص نیافته است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: اورژانس به هنگام نیاز به انجام عملیاتی در مناطق صعب‌العبور از امکانات اداره کل راه و شهرسازی و همچنین هلال‌احمر استفاده می‌کند.

انتهای پیام/73004/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول