اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات همدان:

بیش از یک هزار نفر در همدان دوره تخصصی امداد و نجات را گذراندند

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان از برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات برای یک هزار و 480 نفر در شش ماه نخست امسال در راستای افزایش مهارت‌های تخصصی امداد و نجات خبر داد.

بیش از یک هزار نفر در همدان دوره تخصصی امداد و نجات را گذراندند

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شش ماه نخست امسال اظهار کرد: حفظ و نگهداری پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان و مرکز نگهداری سگ‌های تجسس از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان همدان در زمینه امداد و نجات به شمار می‌رود.

وی افزود: حفظ، نگهداری و فعالیت یک پایگاه امداد و نجات هوایی، پایگاه‌های مستقر در شعب و مرکز استان نیز از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به طرح‌های فصلی امداد و نجات بیان داشت: در طرح امداد و نجات تابستانی، زمستانی و نوروزی نیز در هر نوبت 12 پست فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه در زمینه توان‌افزایی و حفظ انسجام تیم‌های امداد و نجات نیز برنامه‌های خاص و ویژه‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: تشکیل تیم‌های ایثار، توانا(بانوان)، تیم تخصصی نجات روستایی و تیم تخصصی امداد و نجات طلاب از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

اشرفی یادآور شد: انجام مانورهای امداد و نجات در شرایط واقعی در تمام پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سطح استان توسط گروه برادران و خواهران، فعالیت توان‌افزایی استانی، افزایش مهارت و توان‌افزایی نیروهای امدادی از برنامه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شش ماه نخست امسال به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای توان‌افزایی می‌توان به برگزاری مراسم اعطا و ارتقای درجات امدادگران و نجاتگران، مراسم تحلیف از امور جوانان به امداد، اردوهای فرهنگی، علمی و ورزشی امدادگران و نجاتگران در 17 شعبه و پایگاه، برگزاری مسابقات تخصصی امداد و نجات و اجرای دستورالعمل شورای امدادگران در سطح استان اشاره کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: تمام پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سطح استان در این زمینه آموزش دیده و آمادگی امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه را دارند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی برای یک هزار و 480 نفر در شش ماه نخست امسال در راستای افزایش مهارت‌های تخصصی امداد و نجات افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات برای یک هزار و 240 نفر و بازآموزی تخصصی امداد و نجات جاده‌ای برای 240 نفر از جمله اقدامات هلال احمر برای افزایش مهارت‌های تخصصی امداد و نجات به شمار می‌رود.

اشرفی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات برای یک هزار و 240 نفر خاطرنشان کرد: از این تعداد 340 نفر در زمینه امداد و نجات جاده‌ای، 220 نفر امداد و نجات کوهستان، 200 نفر امداد و نجات در آوار، 100 نفر امداد و نجات سیلاب، 200 نفر امداد و نجات پیش بیمارستانی، 160 نفر امداد و نجات در بهمن و 20 نفر نیز در زمینه امداد و نجات تیم واکنش سریع (ایثار) آموزش تخصصی دیده‌اند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول