اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی قم خبر داد

صدور 109 رأی محاکم قضایی به نفع منابع طبیعی قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی قم گفت: طی هفت ماه ابتدایی سال جاری 109 رأی به نفع انفال و پرونده‌های مرتبط با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از محاکم قضایی اخذ شده است.

صدور 109 رأی محاکم قضایی به نفع منابع طبیعی قم

احمد عفتان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه در هفت ماه ابتدایی سال جاری 109 رأی به نفع انفال و پرونده‌های مرتبط با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از محاکم قضایی اخذ شده است اظهار کرد: این تعداد آرا نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/36 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد آرای صادر شده علیه اداره کل نیز نسبت به مشابه سال قبل 11 درصد کاهش نشان می‌دهد، تصریح کرد: تعداد کل آرای اخذ شده طی هفت ماه ابتدایی سال جاری از محاکم قضایی 159 فقره بوده است که نسبت به سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه تعداد دعاوی جدید مطرح شده برای حفاظت انفال در هفت ماه ابتدایی سال جاری در محاکم قضایی 70 مورد بوده است خاطر نشان کرد: این تعداد دعاوی نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد نشان می‌دهد.

عفتان تصریح کرد: با هماهنگی خوبی که بین اداره کل منابع طبیعی و دستگاه قضایی استان وجود دارد با متعرضان به منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برگزاری جلسه هماهنگی کنترل گرد و غبار شهر قم اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های شورای اسلامی شهر قم و برگزاری دو جلسه مقدماتی برای هماهنگی گرد و غبار شهر قم، این جلسه با حضور بختیاری عضو شورای اسلامی شهر قم، رکنی مدیرکل محیط زیست استان و همکاران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در اداره کل منابع طبیعی تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه در این جلسه درباره خلاصه طرح مطالعه شده منشأیابی گرد و غبار شهر قم پیرامون منطقه مورد مطالعه، مساحت آن و اقدامات پیشنهادی مشاور برای کنترل این پدیده بحث شد، اظهار کرد: در این جلسه نقطه نظرات سایر اعضاء دریافت و در نهایت مقرر شد برای توجه اذهان عمومی و مسئولان استان، مقدمات برگزاری همایش در این ارتباط مورد بررسی قرار گرفته و در جلسات آینده نهایی شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول