اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

بهره‌برداری از ظرفیت‌های مرزی، سیستان و بلوچستان را شکوفا می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور گفت: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های مرزی، استان سیستان و بلوچستان را شکوفا می‌کند.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های مرزی، سیستان و بلوچستان را شکوفا می‌کند

علی عبداللهی روز گذشته در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بزرگ دانش و پلیس در بوستان گفت‌وگو تهران به خبرنگار اعزامی فارس از این استان اظهار کرد: یکی ‌‌‌از اولویت‌های مرزی  انسداد مرز سیستان و بلوچستان بوده و ردیف اعتباری مطلوبی از سال 86 به بعد برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طرح انسداد مرز در اولویت برنامه‌های امنیتی جنوب شرق کشور قرار دارد و در مدت پنج سال گذشته، همین امر به عنوان مبنا برای امنیت در مرزهای کشور در نظر گرفته شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: بیشترین اعتبارات برای 600 کیلومتر با مرزهای افغانستان و پاکستان تعریف شده و مسئله تجارت و تردد از مرز طرح و برنامه تعریف شده‌ای دارد و هیچ منعی در بحث تجارت و رفت و آمد مرزی وجود ندارد و در این امر هم تصریح شده تا 28 بازارچه مرزی که در کل مرزهای جنوب شرق وجود دارد، فعال‌تر و پویاتر شوند.

عبداللهی بیان کرد: فلسفه تشکیل بازارچه‌های مرزی تأمین معیشت مرزنشینان، تجار و بازرگانان بوده‌ و اکنون در حال استفاده و بهره‌برداری از ضوابط و مقررات وضع شده، هستند و از این وضعیت رضایت دارند.

وی گفت: قرارداد کالاهای ضروری و مورد نیاز برای عبور از مرز چه در زمینه واردات و چه صادرات تعریف شده است و عبور غیرمجاز را نمی‌توانیم در مرزها آزاد بگذاریم زیرا شرایط امنیتی کشور در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: در زابل مرز گمشاد و مرز میلک و بازارچه‌های مرزی در مسیر میرجاوه باید پویاتر عمل کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

عبداللهی بیان داشت: برای تمامی‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌افرادی که از بازارچه‌ها کالا وارد می‌کنند به ویژه برای‌‌‌ ورود مواد غذایی، هیچ منعی نیست و تعرفه آن صفر می‌باشد و از صددرصد تخفیفات برخوردارند و امکان خوبی در این ‌زمینه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: نوع کالاهای وارداتی باید به‌‌‌‌‌ گونه‌‌‌‌‌ای‌‌‌ باشد که به تولیدات‌‌‌ داخلی لطمه وارد نکند و این امر به سیاست‌گذاری وزارت صنعت و معدن و تجارت ارتباط دارد.

معاون وزیر کشور از عدم هماهنگی پاسگاه‌های مرزی بخش با مسئله واردات کالاهای ضروری گفت: برای کنترل این ترددها، گمرک مستقر است و به پاسگاه‌ها باید آموزش داده شود تا خللی در این زمینه وارد نشود.

عبداللهی ادامه داد: قانون مصوب دولت در اقدامات 2 سویه مرزی برای ورود و خروج کالا‌‌‌ ضوابط‌‌ کاملاً جامعی تعریف‌‌‌ کرده است.

وی به اعلام آمادگی استانداران مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: استانداران باید تلاش کنند استان‌های 2 طرف مرز هماهنگ و فعال وارد عمل شوند و مردم هم مشارکت فعالی داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در زمینه عبور غیرمجاز اتباع بیگانه و کالاها و موادمخدر قاچاق و گروه‌های تروریستی از مرزهای شرقی افزود: کنترل مرزها بسیار اهمیت دارد و انسداد مرز ضروری است و باید همه ترددها کنترل شده باشد.

عبداللهی تصریح کرد: کسب و کار و معیشت مردم در واردات و صادرات کالاها از طریق مرز باید طبق موازین مرزی باشد در غیر این صورت آسیب و خلل زیادی از جمله معضلات فوق‌الذکر را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: چنانچه مردم بومی و محلی طبق تعرفه‌های گمرکی و بازرگانی که مجلس در این زمینه دارد و در ادارات گمرک و بازرگانی صادر شده عمل کنند، امکان صادرات بسیار تسهیل شده است.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول