اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مرزبانی‌های ایران و جمهوری آذربایجان

تفاهمنامه مرزی ایران ـ آذربایجان به امضا رسید

خبرگزاری فارس: با حضور جانشینان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تفاهمنامه مرزی بین دو کشور به امضا رسید.

تفاهمنامه مرزی ایران ـ آذربایجان به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در ساختمان مرزبانی شهرستان بیله‌سوار برگزار شد، بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و همسایه آذربایجان تفاهمنامه همکاری مرزی امضا شد که در آن دو کشور متعهد شدند تنش‌های احتمالی و برخی همکاری‌های مرزی را برطرف و تقویت کرده و در مسیر گسترش روابط روزافزون گام بردارند.

در این نشست جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به گستردگی مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان در مناطق مختلف و استان‌های متعدد اشاره کرد و افزود: رابطه ایران با کشور دوست، مسلمان و همسایه آذربایجان یک ارتباط دوسویه و برگرفته از حس برادری است که سعی می‌شود این مبانی تقویت شود.

سردار احمد گراوند تصریح کرد: ما در 10 بند و با هدف تقویت و توسعه استحکامات مرزی این تفاهمنامه را به امضا رساندیم تا با عمل به آن بتوانیم مشکلات کوچک و مقطعی را برطرف کنیم و بیش از گذشته امنیت مرزی را توسعه بخشیم.

وی با یادآوری اینکه در این تفاهمنامه بر آموزش نیروهای مرزی و همچنین مرزبانان دو کشور تاکید شده است، خاطر نشان کرد: ما اشرافیت کاملی بر مرزهای کشورمان با سایر کشورها داریم به طوریکه در بین استان‌ها مرزبانی این استان توانسته است در برقراری امنیت و کنترل مرزها شاخص و برتر شناخته شود.

گراوند با یادآوری اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزبانی اعتقادی و ارزشی و برگرفته از توسعه روابط و تقویت ارتباطات است، اضافه کرد: نقش مرزبانی در تأمین امنیت منطقه و کاهش جرایم احتمالی کلیدی است.

این مسئول با بیان اینکه در مرزهای کشورمان یک امنیت واقعی برقرار است، بیان کرد: ما بحث انسداد مرزی را در تمام مناطق جدی گرفتیم و در کنار آن سعی کردیم پاسگاه‌های مرزی و برجک‌های ما از امکانات زیستی مناسب برخوردار باشد.

وی به مبارزه بی‌امان مرزداران جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان کالا، مواد مخدر و پدیده‌های زشت فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تلاشی مضاعف امنیتی پایدار و درخور را برای این ملت فراهم آورده است.

جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما هیچ تنشی را در مناسبات مرزی نمی‌پذیریم، گفت: اگر مشکلی نیز در مرزها وجود داشته باشد با تفاهم دوطرفه به سرعت برطرف می‌کنیم.

سرحدات ما با ایران ایمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست مناسبات آذربایجان با ایران را مثبت و رو به جلو خواند و افزود: ما در سرحدات خود با ایران مشکلی نداریم چرا که از ایمنی و صلابت خاصی برخوردار هستند.

ژنرال تقی‌اف با بیان اینکه در صورت بروز حوادث و نارسایی‌ها با پیشگیری و مذاکرات به موقع در صدد حل مشکلات هستیم، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد توسعه و تقویت ارتباطات مرزی دو کشور هستیم که ما از جانب جمهوری اسلامی ایران و امنیت برقرار شده در مرزها خیالمان راحت است.

وی اظهار امیدواری کرد: در یک فرآیند رو به جلو بتوانیم حرکت‌های مطلوب و شایسته‌ای را نظاره‌گر باشیم تا نارسایی‌های احتمالی نیز به کمترین میزان برسد.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول