اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوش تاکید کرد

30 درصد دانش‌آموزان خوزستانی در مناطق مرزی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش بر رفع مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان شوشی تاکید کرد و گفت: بیش از 30 درصد دانش‌آموزان خوزستانی در مناطق مرزی استان تحصیل می‌کنند.

30 درصد دانش‌آموزان خوزستانی در مناطق مرزی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، عبدالرضا سعیدی‌نیا عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرهای مرزی خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 16 هزار دانش‌آموز در خوزستان در مناطق مرزی استان تحصیل می‌کنند و به این دلیل باید در راستای رفع مشکلات در این مناطق برای تحصیل دانش‌آموزان تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات دانش‌آموزان در سطح شهرستان شوش ایاب و ذهاب است که باید برای رفع این مشکل اقدامات سریعی تا قبل از آغاز فصل سرد سال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع مشکل فضای آموزشی در این شهرستان نیز اقداماتی انجام شود، افزود: در شرایط کنونی در سطح شهرستان شوش 24 مدرسه تخریبی وجود دارد و باید این مدارس در اسرع وقت آماده استفاده دانش‌آموزان شوند و در این باره اعتبار ویژه‌ای لازم است.

فرماندار شوش خاطر نشان کرد: شهرستان شوش بیش از 9 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و به این دلیل مورد هجوم فرقه‌های متعددی به ویژه وهابیت است که باید در این باره با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی در سطح شهرستان شوش به ویژه مناطق محروم اقداماتی در راستای خنثی کردن فعالیت‌های این فرقه‌های ضاله انجام شود.

وی تاکید کرد: باید برای تامین فضای آموزشی برای دانش‌آموزان دختر در فاصله کم از محل زندگی در روستاهای شهرستان تلاش کنیم زیرا این مشکل باعث ترک تحصیل زیادی بین دانش‌آموزان دختر شوشی شده است.

سعیدی‌نیا با تجلیل از مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: برگزاری این جلسه در شهرستان‌های مرزی ابتکاری است که باید دنبال شود و در این باره از مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/72006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول