اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی کردستان خبر داد

تحقق 75 درصدی انسداد مرزهای کردستان / تردد 9 هزار نفر از معابر مرزی

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان کردستان از تحقق 75 درصدی اجرای طرح انسداد مرزهای استان خبر داد.

تحقق 75 درصدی انسداد مرزهای کردستان / تردد 9 هزار نفر از معابر مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عزت‌الله رشیدیان ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ایجاد مقر، فنس‌کشی، حفر کانال و ایجاد برجک و پاسگاه از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای طرح انسداد مرزها در کردستان انجام شده است.

به گفته فرمانده مرزبانی استان کردستان، تاکنون در 16 کیلومتر از مجموع 207 کیلومتر مرزهای استان کانال حفر شده و 16 کیلومتر نیز ترمیم شده است.

وی همچنین به چهار معبر مرزی در شهرستان‌های بانه و مریوان اشاره کرد و از تردد 9 هزار نفر مرزنشین دارای کارت از این معابر خبر داد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: مرزنشینان در قالب مراودات مرزی مجاز در این معابر مرزی امرا معاش کرده و تنها کالاهایی که برابر قانون اساسی کشور قاچاق محسوب نمی‌شوند، وارد می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان کردستان یادآور شد: برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو از معابر مرزی، از ورود و خروج افرادی که کارت تردد نداشته باشند جلوگیری خواهد شد.

این مسئول به تعامل مرزبانی با مرزنشینان استان کردستان اشاره کرد و آنان را همکارانی خوب برای مرزبانی در خصوص اجرای دقیق و به موقع ماموریت‌ها در مرزهای استان دانست.

رشیدیان اضافه کرد: مرزنشینان استان کردستان تابع قانون جمهوری اسلامی ایران هستند و تحت هیچ شرایطی در زمینه مراودات مرزی تخلف نمی‌کنند.

وی در پایان از نصب 570 تابلوی حریم مرز در طول مرزهای کردستان خبر داد و به افزایش آن تا هزار عدد اشاره کرد و اذعان داشت: مردم این مناطق از این کار استقبال می‌کنند و برای ورود به این مناطق به منظور انجام کارهای روزمره خود با مرزبانی هماهنگ هستند.

انتهای پیام/79001/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول