اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس:

به جای انسداد مرزها به دنبال مدیریت آن باشیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نوار مرزی از امنیت خوبی برخوردار است، ولی ضرایب امنیتی داخلی پایین بوده و به جای انسداد مرزها باید مدیریت آن را دنبال کنیم.

به جای انسداد مرزها به دنبال مدیریت آن باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمد سعید اربابی عصر پنج‌شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان در کل مسائل و موضوعات اقتصادی شمال استان آماده همکاری است.

وی با اشاره به کاهش شدید بارندگی و میزان متوسط بارندگی در استان و شمال استان افزود: زمانی که در یک بخش فعالیت کاهش پیدا کرد، ظرفیت مرز می‌تواند باعث نجات مردم باشد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت، فنوج، لاشار در مجلس شورای اسلامی در ادامه راه نجات استان را در توسعه ترانزیت دانست و بیان کرد: اگر بتوانیم زمینه توسعه ترانزیت را از چابهار به میلک صورت دهیم، توانسته‌ایم تمام استان را توسعه دهیم.

اربابی ادامه داد: هم اکنون قانون جامع مالیات در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. در شرایط کنونی هیچ مشوقی برای شرکت‌های صنعتی نبوده و اگر پیشنهادی از جانب هر کس در راستای امکان اصلاح این قانون عرضه شود، قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اعتقاد بنده این است که هر وقت میلک فعال شود در مسیر ترانزیتی کل استان، اشتغال ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به محدودیت‌های تردد کامیون‌های پلاک چابهار و ضرورت حذف این محدودیت اشاره کرد و در مورد تأثیر انسداد مرز بر معاش مردم نوار مرزی، تصریح کرد: در بعد اقتصادی انسداد مرز تأثیر منفی در معیشت مردم داشته، اما امنیت خوبی در مناطق مرزی ایجاد شده است.

اربابی با اشاره به اینکه نوار مرز از امنیت خوبی برخوردار است، ولی ضرایب امنیتی داخلی پایین است، گفت: در داخل خاک خودمان ضرایب امنیتی پایین آمده است، زیرا زمینه اشتغال را ایجاد نکرده‌ایم، به جای انسداد مرز باید مدیریت مرز را دنبال کنیم.

وی به تعهد مجمع نمایندگان استان در زمینه نبود تفاوت بین هیچ‌یک از مناطق استان پرداخت و افزود: عمده مشکل جامعه ما عمل نکردن به داشته‌ها بوده و خوب می‌دانیم مشکلات چیست ولی در عمل کاری نمی‌کنیم، خیلی وقت‌ها گفته می‌شود اعتبار و نقدینگی نیست، مردم ما واقعاً قانع بوده و با کمترین تعامل راضی می‌شوند.

انتهای پیام/75001/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول